۰

ورود کمیسیون انرژی مجلس به موضوع لغو جریمه گازی

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: سه شنبه هفته جاری در کمیسیون انرژی جلسه ای با مسئولان وزارت نفت داریم که در این جلسه موضع وزارت نفت در خصوص لغو جریمه گازی پاکستان را جویا می شویم و این موضوع را بررسی می کنیم.
ورود کمیسیون انرژی مجلس به موضوع  لغو جریمه گازی
به گزارش «ميزنفت»، امیرعباس سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: متأسفانه پاکستان به نقطه ضعف ما که احساسی بودن تصمیمات برخی مسئولان است پی برده و در تلاشند تا از زیر بار جریمه دادن به ایران به خاطر عمل نکردن به تعهداتشان در قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان شانه خالی کنند. 

وی افزود: پاکستان علی رغم اینکه ایران به تمام تعهداتش در این پروژه عمل کرده تا این ساعت کوچکترین قدمی برای اجرایی شدن این قرارداد برنداشته و با کاهلی و بی تفاوتی نسبت به این قرارداد، انتظار دارد ایران برای احداث خط لوله در خاک پاکستان وارد عمل شود. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم با اشاره به اینکه دو هفته پیش جلسه ای با وزیر نفت داشته، گفت: در این جلسه این مسئله را با وزیر نفت مطرح کردیم و آقای زنگنه به صراحت اعلام کرد که مخالف بخشودن جریمه طرف پاکستانی است. 

وی ادامه داد: تا آنجا که من اطلاع دارم اظهار نظر وزیر نفت پاکستان در مورد توافق با ایران مبنی بر بخشودگی جریمه طرف پاکستانی صحت ندارد و هیچ توافقی در این زمینه انجام نشده است. 

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس پیگیر این موضوع است و اگر وزارت نفت هم بخواهد ضعیف عمل کند به منظور احقاق حقوق ملت به شدت با وزارت نفت برخورد می کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: سه شنبه هفته جاری در کمیسیون انرژی جلسه ای با مسئولان وزارت نفت داریم که در این جلسه موضع وزارت نفت در خصوص جریمه گازی پاکستان را جویا می شویم و این موضوع را بررسی می کنیم. 

به گزارش تسنیم، بر اساس توافقنامه خرید و فروش گاز بین دو کشور، تحویل اولین محموله گاز به پاکستان باید تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۴ شروع شود و تأخیر پس از این تاریخ در اجرایی شدن این خط لوله موجب جریمه طرف کوتاهی کننده خواهد شد. طبق آنچه در سال گذشته و پیش از آن در خصوص جریمه روزانه پاکستان در صورت عدم تکمیل خط لوله و نخریدن گاز ایران از آغاز سال ۲۰۱۵ عنوان شده بود این رقم را روزانه ۳ میلیون دلار تخمین زده بودند که اخیرا برخی رسانه های پاکستانی این رقم را روزانه تا ۶.۷ میلیون دلار دانسته اند.
يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 4458
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *