۰

کاهش قیمت نفت، سوریه را از ایران می گیرد!

یک استاد علوم سیاسی ادعا کرد کاهش قیمت نفت بر توان حمایتی ایران از سوریه تاثیر می گذارد.
کاهش قیمت نفت، سوریه را از ایران می گیرد!
به گزارش «ميزنفت»، مروا داودی، استاد علوم سیاسی دانشگاه جرج تاون واشنگتن در گفتگو با شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار درباره صداقت سوریه در اعلام آمادگی برای مذاکره با مخالفان اظهار داشت به نظرم نباید این اتفاق را براساس صداقت رژیم سوریه ارزیابی کنیم بلکه باید بیشتر به پس زمینه ژئوپولیتک منطقه ای و بین المللی توجه داشته باشیم.
 
به نظر می رسد رژیم به نوعی مجبور شده است این پیشنهاد متحد خود، روسیه را قبول کند. اساسا باید هر گونه تلاشی را برای میانجیگری حمایت و تشویق و در عین حال به نحوی عمل کرد که رژیم از این فرصت - همچون مذاکرات ژنو - برای وقت کشی یا فشار بر مخالفان برای تن دادن به شرایطی غیرقابل قبول استفاده نکند. هنوز ابعاد این پیشنهاد روش نیست.
 
به نظر می رسد مصر به همراه نماینده ویژه سازمان ملل نزد روسیه نیز بخشی از این پیشنهاد باشند. اما هیچ چیز قطعی نیست. به هر حال هرگونه تلاشی برای پایان دادن به بحرانی که مردم سوریه چهار سال است با آن دست به گریبانند، باید حمایت شود. در عین حال باید شرایطی نیز فراهم آید تا رژیم مجبور به امتیازدهی شود. 

وی در ادامه اظهار داشت به نظر من، در میدان نبرد رژیم دارای برتری نظامی و رژیم در موضع قدرت است. همچنین به نوعی مداخله نظامی آمریکا و نیروهای ائتلاف علیه دولت اسلامی موجب تقویت رژیم شده است. اما در داخل سوریه، رژیم با مشکل تامین مالی، زیرساخت و نیرو روبرو است. در نتیجه ممکن است به اندازه ای که فکر می کنیم، قدرتمند نباشد. 

همچنین فکر می کنم کاهش وحشتناک قیمت نفت موجب شود توان متحدان اصلی رژیم -همچون ایران و روسیه- برای حمایت از دمشق کاهش یابد. به هر حال شاید در حاضر ورود به مذاکرات به نفع رژیم باشد و چهره ای مثبت از آن به نمایش بگذارد.
يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 4461
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *