۰

الجزایر: اوپک تولید خود را کاهش دهد

وزیر انرژی الجزایر از اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک که کشورش عضو آن است خواست تا برای مقابله با سقوط قیمت های نفت ، تولید خود را کاهش دهند.
الجزایر: اوپک تولید خود را کاهش دهد
به گزارش «ميزنفت»، یوسف یوسفی که کشورش ۹۵ درصد از درآمدهای ارزی خود را از فروش نفت و گاز به دست می آورد در سخنانی که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد اعلام کرد :« اوپک باید با کاهش تولید نفت برای افزایش قیمت ها و دفاع از درآمدهای کشورهای عضو برای اصلاح عدم توازن وارد عمل شود.» 

عربستان سعودی و شمار دیگری از تولید کنندگان بزرگ این سازمان هفته گذشته پیش بینی کرده بودند که اوپک تولید خود را حتی در صورتی که قیمت نفت به ۲۰ دلار در هربشکه برسد ، کاهش نخواهد داد. 

یوسفی توضیح داد الجزایر موافق این موضع گیری تولید کنندگان عمده این سازمان نیست. 

برخی از تولید کنندگان به ویژه از آن می ترسند که کاهش تولید اوپک به نفع کشورهای تولید کننده غیر عضو این سازمان است . 

قیمت های نفت به سبب فروانی عرضه ،‌تقویت ارزش دلار و همچنین ضعف تقاضا در شرایط کندی اقتصاد جهانی ،بیش از نیمی از ارزش خود را از اواسط ژوئن ازدست داده و از ۱۱۵ دلار در هربشکه به ۵۵ دلار رسیده است .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از الجزیره ، در الجزایر که در آن درآمدهای نفتی بیش از ۶۰ درصد از بودجه کشور را تشکیل می دهد ، کاهش قیمت نفت دولت را به مجموعه تدابیر ریاضتی مانند توقف استخدام کارمند مجبور کرده است .
به گفته یوسفی ، قیمت های نفت در سال ۲۰۱۵ احتمالا بین ۶۰ تا ۷۰ دلار در هربشکه خواهد بودو ممکن است در طول سه ماهه چهارم سال افزایش یابد و در سال ۲۰۱۶ به ۸۰ دلار برسد.
يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب: 4467
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *