۰

قیمت مشخصی برای خوراک پتروشیمی ها تصویب نشود

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: فرمول مصوب خوراک پتروشیمی ها از سوی مجلس بر اساس شاخصهای اقتصادی بوده است و امیدواریم رقم مشخص و ثابتی برای قیمت خوراک در آن تعیین نشود.
قیمت مشخصی برای خوراک  پتروشیمی ها تصویب نشود
به گزارش «ميزنفت» به نقل از شانا، محمد حسن پیوندی ظهر امروز دوشنبه (٨ دیماه) در حاشیه جلسه آموزشی رسانه های گروهی در جمع خبرنگاران گفت: فرمول تعیین قیمت خوراک پتروشیمی ها باید بر اساس یک منطق اقتصادی و منافع ملی باشد تا از این پس شاهد اتهام رانت خواری در پتروشیمی ها و رانت دهی دولت نباشیم.

وی با بیان این که هم اکنون کشورهای عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) بخش زیادی از تولید خود را به صورت خام صادر می کنند، گفت: چندی پیش در جلسه مشترکی که نمایندگان پتروشیمی اعضای این سازمان حضور داشتند پیشنهاد تشکیل بخش پتروشیمی در این سازمان از سوی ایران ارائه شد و اعضا استقبال کردند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: پیشنهاد می کنیم نمایندگان پتروشیمی کشورهای عضو اوپک هر ٦ ماه یکبار برای تشیکل بخش پتروشیمی به دلیل ارزش افزوده بالا در این سازمان تشکیل جلسه دهند.

پیوندی با تاکید بر این که صنعت پتروشیمی به دلیل دوره چهار تا هفت ساله تولید محصول در آن قابل تحریم کردن نیست، گفت: هم اکنون محصولات پتروشیمی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بسیاری از مشاغل و صنایع استفاده می شود، از این رو تحریم این صنعت به معنای تحریم صدها صنعت دیگر است.

وی گفت: عوامل سیاسی در کاهش کنونی قیمت نفت خام در بازار های جهانی بی تاثیر نیست، از این رو پیش بینی می شود این کاهش قیمت نفت دوام نداشته باشد.


اطلاعات بیشتر در: http://www.eranico.com/fa/content/۲۷۶۹۴?#ixzz۳NMyu۴G۹L
منبع این مطلب سایت ارانیکو می باشد.
سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 4493
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *