۰

استفاده از ریفرمیت پتروشیمی‌ها ادامه دارد

علی‌رغم اعلام وزارت نفت مبنی بر آلایندگی ریفرمیت پتروشیمی‌ها و حذف این اُکتان‌افزا از چرخه عرضه بنزین، آمار شرکت ملی پالایش‌وپخش نشان می‌دهد که همچنان از ریفرمیت پتروشیمی برای ارتقای کیفیت بنزین تولید داخل استفاده می‌شود.
استفاده از ریفرمیت پتروشیمی‌ها ادامه دارد
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  تسنیم، قائم مقام شرکت ملی پالایش‌وپخش فرآورده‌های نفتی ایران ۹ آبان‌ماه گفت‌وگویی با این خبرگزاری با عنوان "احتمال وجود فلزات ممنوعه در یک محموله بنزین وارداتی/از خرداد بنزین توزیعی فاقد ریفرمیت پتروشیمی بود" داشت. در این مصاحبه از آماری صحبت شد که نشان می‌داد، شرکت ملی پالایش و پخش در پنج ماه نخست امسال به طور میانگین روزانه ۳.۱ میلیون لیتر ریفرمیت تولید شده در واحدهای پتروشیمی را با هدف ارتقای اکتان بنزین تولید داخل استفاده کرده است. 

در واقع این شرکت به تفکیک به طور متوسط روزانه در فروردین‌ماه ۵.۱ میلیون لیتر، اردیبهشت ماه ۳.۳ میلیون لیتر، خردادماه ۳.۲ میلیون لیتر،‌ تیرماه ۱.۹ میلیون لیتر و مردادماه ۱.۹ میلیون لیتر از ریفرمیت واحدهای پتروشیمی استفاده کرده است. 

شاهرخ خسروانی؛ قائم مقام شرکت ملی پالایش‌وپخش فرآورده‌های نفتی ایران در واکنش به این آمار ضمن تأکید بر اینکه این اطلاعات درست نیست اعلام کرد: از ابتدای امسال دریافت ریفرمیت پتروشیمی را کاهش دادیم، اما بالاخره در انبارها مقداری ذخیره وجود داشت. بر اساس آمار شرکت پالایش‌وپخش، عدد دقیق "مصرف" ریفرمیت بدین قرار است: فروردین ماه از پتروشیمی بندر امام خمینی هزار و۶۷۷ متر مکعب (۱.۶۷۷ میلیون لیتر) و از پتروشیمی نوری دو هزار و ۲۹۸ متر مکعب ( ۲.۲۹۸ میلیون لیتر) ریفرمیت مصرف شده که مجموع آن می شود سه هزار و ۹۶۵ متر مکعب (۳.۹۶۵) متر مکعب. 

وی ادامه داد: اردیبهشت ماه از پتروشیمی بندر امام خمینی هزار و ۲۲۰ متر مکعب (۱.۲۲۰ میلیون لیتر) و از پتروشیمی نوری هزار و ۵۹۹ متر مکعب ( ۱.۵۹۹ میلیون لیتر) ریفرمیت مصرف شده که مجموع آن می شود دو هزار و ۸۱۹ متر مکعب (۲.۸۱۹) متر مکعب.در خردادماه مصرف ریفرمیت از پترشیمی بندر امام خمینی ماه به صفر رسید و تنها از پتروشیمی نوری دو هزار و ۴۳۸ متر مکعب ( ۲.۴۳۸ میلیون لیتر) ریفرمیت مصرف شد.بر اساس این آمار، استفاده از ریفرمیت در تیر و مرداد موضوعیت ندارد. 

خسروانی درباره حجم ذخایر ریفرمیت پتروشیمی هم تأکید کرد: دریافت ریفرمیت از پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) در دو ماه نخست سال متوسط روزانه ۵۴۶ هزار لیتر در روز بود که نشان می دهد از آنچه مصرف شده کمتر است. بنابراین ذخایر ریفرمیت دریافتی از این واحد در اردیبهشت ماه تمام شد. از ۲۱ خرداد ماه امسال نیز دریافت و موجودی ریفرمیت از پتروشیمی نوری صفر شد؛ یعنی از این تاریخ بنزین توزیعی حاوی ریفرمیت پتروشیمی نبود. 

برخلاف گفته‌های قائم مقام شرکت ملی پالایش‌وپخش، آمار منتشر شده توسط برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش‌وپخش نشان می‌دهد که این شرکت تا مهرماه امسال با هدف ارتقاء کیفیت بنزین تولید داخل ریفرمیت دریافت کرده است.
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 4547
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *