۰

ادعای الریاض: کاهش قیمت نفت اقتصاد عربستان را تقویت می کند

روزنامه 'الریاض' عربستان به نقل از 'فهد محمد بن جمعه' کارشناس اقتصادی و سیاسی سعودی ادعا کرد: کاهش قیمت نفت موجب نشاط اقتصادی و تنوع منابع درآمدی برای ریاض می شود.
ادعای الریاض: کاهش قیمت نفت اقتصاد عربستان را تقویت می کند
به گزارش «ميزنفت» به نقل از ایرنا، این روزنامه که مطالبی نزدیک به دستگاه حاکمیت ریاض منتشر می کند، روز سه شنبه در مطلبی با انتقاد از کسانی که کاهش قیمت نفت را موجب بروز مشکلاتی مثل کاهش بودجه، بیکاری و بحران اقتصادی در عربستان می دانند، افزود که قیمت نفت از ۹۹ دلار در سال ۲۰۰۸ میلادی به ۶۲ دلار در سال ۲۰۰۹ یعنی حدود ۳۸ درصد کاهش یافت که این امر ۸۷ میلیارد ریال (سعودی) کسری بودجه برای این کشور به دنبال داشت، اما موجب فروپاشی اقتصاد کشور نشد .

بسیاری از دولتمردان و اقتصاددانان سعودی در هفته های اخیر نسبت به سیاستهای ریاض در قبال حمایت از کاهش بهای نفت هشدار داده و آن را عامل فروپاشی اقتصادی این کشور عنوان کرده اند .

به دنبال سیاستهای هماهنگ عربستان و آمریکا در بازار جهانی نفت، بهای این فرآورده در هفته های اخیر بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته و به بشکه ای زیر ۵۵ دلار رسیده است .

این کارشناس اقتصادی بدون توجه به دلایل منتقدان سیاستهای نفتی ریاض، خطاب به آنان نوشت: اگر انتقاد شما وارد است، چرا در این شرایط، اقتصاد عربستان فقیر نشد و چرا حجم سرمایه گذاری های دولتی کاهش نیافت.

این کارشناس اقتصادی سعودی نوشت: این شرایط موجب می شود ما به دنبال راه های دیگری برای افزایش درآمد ملی باشیم و اتکای اقتصاد خود را بر درآمد نفت کاهش دهیم و منابع درآمدی را متنوع کنیم.
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 4599
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *