۰

ديلي تلگراف: چين عامل پنهان کاهش قيمت نفت است

روزنامه دیلی تلگراف نوشت: کاهش قیمت نفت و تاثیر آن بر اقتصاد روسیه جهان را شگفت زده کرده است اما چگونگی تاثیر آن بر چین است که تهدیدی واقعی برای ثبات جهان محسوب می شود.
ديلي تلگراف: چين عامل پنهان کاهش قيمت نفت است
به گزارش «ميزنفت»، ریچارد فنینگ، مدیر اجرایی شرکت «کنترل ریسکز» هشدار داده است درحالی که روسیه در صدر اخبار قرار دارد، این مسئله که اقتصاد چین چگونه خود را با کاهش رشد تطبیق می دهد، خطر بزگتری به حساب می آید. 

وی که همزمان با انتشار گزارش سالیانه این شرکت سخن می گفت مسئله کاهش قیمت نفت را بسیار حساس و خطر آن را بیشتر از دولت اسلامی عنوان کرد. 

فنینگ افزود: خطری که درمورد آن سخن گفته نشده و اهمیت بیشتری هم دارد رشد چین است. این کشور یک دهه شاهد رشد ۱۰ تا ۱۲ درصدی بوده است اما اکنون شرایط به گونه ای پیش می رود که باید خود را برای رشدی معادل ۶ تا ۷ درصد آماده کند. این که سران سیاسی چین چگونه این مسئله را مدیریت می کنند، بسیار اهمیت دارد. 

وی بر این باور است که طرز تفکر وزرای سازمان اوپک و به ویژه عربستان سعودی برای حفظ میزان تولید و کاهش قیمت نفت به منظور ضربه زدن به ایران و تنبیه روسیه و همچنین آسیب رساندن به صنعت تولید نفت شیل آمریکا بسیار اشتباه است. 

وی با بیان این که کاهش قیمت نفت به پکن کمک خواهد کرد رشد اقتصادی خود را بهتر مدیریت کند، تاکید کرد که به شدت اعتقاد دارد چین در این روند دست دارد و عامل پنهان در کاهش قیمت نفت است.
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب: 4618
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *