۰

فعالیت همزمان ۱۴ ردیف شیرین‌سازی گاز در پارس جنوبی

پوزیر نفت از فعالیت همزمان ۱۴ ردیف شیرین‌سازی گاز در پارس جنوبی خبر داد.
فعالیت همزمان ۱۴ ردیف شیرین‌سازی گاز در پارس جنوبی
به گزارش «ميزنفت»، بیژن نامدار زنگنه شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در منطقه ویژه پارس جنوبی با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: پارس جنوبی با تلاش بی‌وقفه جوانان و متخصصان داخلی در مسیر رشد و بالندگی قرار دارد و روز به روز شاهد موفقیت بیشتر هستیم.

وی افزود: در دو دهه گذشته کارهای بزرگی در پارس جنوبی انجام گرفته و بدون تردید افتخار ایجاد تمدن عظیم صنعتی در پایتخت انرژی ایران نیز متعلق به جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: سال گذشته در نخستین بازدیدی که از پارس جنوبی داشتم به این نتیجه رسیدم که لازم است تعدادی از فازهایی که دارای پیشرفت مناسبی هستند را اولویت‌بندی کنیم به همین دلیل اولویت‌های اول و دوم فازهای پارس جنوبی مشخص شدند.

زنگنه گفت: در سال گذشته حدود ۶۰ میلیون متر مکعب کمبود گاز مایع داشتیم که با ادامه روند گذشته امکان رفع این نیاز در بخش انرژی برای کشور میسر نبود.

وی ادامه داد: ۲۷ میلیارد متر مکعب سوخت مایع نیز در نیروگاه‌ها مصرف می‌شد که با این وضعیت رقم قابل توجهی از سرمایه کشور که قابل بهره‌برداری بود بر روی زمین مانده بود.

وزیر نفت تصریح کرد: در گام اول فاز های ۱۲، ۱۵ و ۱۶، ۱۷ و ۱۸ به عنوان فازهای اولویت نخست مشخص شدند و طی روزهای گذشته نیز سکوی c فاز ۱۲ نیز وارد مدار شد که در این صورت این فاز در آستانه بهره‌برداری کامل خود قرار دارد.
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۱۲
کد مطلب: 4636
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *