۰

تکلیف جدید به وزارت نفت

معاون برنامه‌ریزی شرکت فرودگاه‌‌ها با بیان اینکه موضوع پرداخت دو درصد از بهای فروش سوخت به هواپیما‌ها به شرکت فرودگاه‌ها موضوع جدیدی نیست، گفت: مصوبه جدید دولت به شرکت پخش تکلیف کرده است دو درصد مذکور را متناسب با میزان پرداختی ایرلاین‌ها ‌به شرکت فرودگاه‌ها پرداخت کند.
تکلیف جدید به وزارت نفت
به گزارش «ميزنفت»، محمدرضا عبدالرحیمی در گفت‌وگو با  فارس درباره مصوبه هیئت دولت در ارتباط با تخصیص ۲ درصد از بهای سوخت هواپیماها به شرکت فرودگاه‌های کشور، بیان کرد: موضوع پرداخت دو درصد از بهای فروش سوخت هواپیما‌ها به شرکت فرودگاه‌های کشور، موضوع جدیدی نیست و به سال‌های گذشته بر می‌گردد.

وی ادامه داد: از آنجا که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از سال ۹۱ مبلغ مذکور را به شرکت فرودگاه‌ها به دلایلی از جمله عدم پرداخت بهای سوخت دریافتی توسط شرکت‌های هواپیمایی پرداخت نکرده است، با پیگیری‌‌های صورت گرفته، مصوبه حاضر به شرکت‌ پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تکلیف کرده است تا دو درصد مذکور را متناسب با میزان پرداختی شرکت‌های هواپیمایی ‌به شرکت فرودگاه‌های کشور پرداخت کند.

معاون برنامه‌ریزی شرکت فرودگاه‌‌های کشور اظهار داشت: بنابراین طی این مصوبه پرداخت ۲ درصد مورد نظر‌ آیین‌نامه اجرایی ماده ۶۳ قانون وصول منوط و مشروط به پرداخت هزینه سوخت شرکت‌های هواپیمایی شده است.

به گزارش فارس، روز ۱۷ دی‌ماه پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرد که ‌با تصمیم دولت دو درصد از بهای سوخت‌گیری هواپیماها به شرکت فرودگاه‌های کشور پرداخت می‌شود.

در این گزارش آمده بود: با تصویب هیأت وزیران دو درصد از بهای سوخت هواپیماها که توسط شرکت‌های هواپیمایی به شرکت پالایش و پخش پرداخته می‌شود، از این پس به شرکت فرودگاه‌های کشور اختصاص می‌یابد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است تغییرات ناشی از این تخصیص را در بودجه شرکتهای ذی‌ربط طی بودجه های سنواتی سالهای آتی لحاظ کند.
در متن این مصوبه آمده است:
هیأت وزیران در جلسه۳/۱۰/۱۳۹۳ به پیشنهاد وزارت نفت وبه استناد اصل یکصد وسی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:
۱- پرداخت دو درصد بهای خدمت سوختگیری موضوع ردیف (۸) جدول شماره (۲) آیین‌نامه اجرایی ماده (۶۳) قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین موضوع تصویب نامه شماره ۸۰۶۸۹/ت۳۵۶۳۲ه مورخ ۲۷/۴/۱۳۹۳ به شرکت فرودگاههای کشور متناسب با میزان پرداختی بهای سوخت توسط شرکتهای هواپیمایی به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران صورت می‌گیرد.
۲- سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نسبت به اصلاح بودجه شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران در سنوات آتی اقدام کند.
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب: 4654
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *