۰
اختصاصی «ميز نفت»

خلع ید شرکت ایرانی به سود شرکت هندی!

درحالی که شرکت های ایرانی حفاری در شرایط رکود به سر می برند، یک شرکت نفتی در اقدامی قابل تامل یک شرکت معروف حفاری ایرانی را از یکی از پروژه های پارس جنوبی اخراج کرده و در نهایت شگفتی با یک شرکت هندی به مذاکره نشسته است.
خلع ید شرکت ایرانی به سود شرکت هندی!
به گزارش «ميزنفت»، این شرکت تازه خصوصی شده و توسعه ای  که مدیرعامل اسبق شرکت ملی نفت ایران را در کسوت ریاست هیات مدیره خود می بیند همزمان از یک شرکت ایرانی و هندی در بخش حفاری استفاده می کرده است که با توجیه متوقف شدن پروژه، دکل شرکت ایرانی را مرخص کرده و شرکت هندی را حفظ کرده است. 

اما این تبعیض، پایان ماجرا نیست چرا که این شرکت نفتی، همزمان با کنار گذاشتن شرکت حفاری ایرانی، با یکی دیگر از شرکت های هندی به توافق رسیده است تا جای آن را در این پروژه بزرگ بگیرد! 

این در حالی است که شرکت حفاری ایرانی توانمندی بالایی در اجرای پروژه های خشکی و دریایی داشته و عمکلرد خوبی را در پروژه های که در آن ها حضور داشته از خود به جای گذاشته است؛ مسولان شرکت ملی نفت هم در این باره سکوت اختیار کرده اند و واکنشی به این موضوع نشان نمی دهند.

پی گیری های ميزنفت نشان می دهد که این پروژه از اولویت توسعه خارج نشده و بهانه این شرکت شبه دولتی برای خلع ید شرکت ایرانی و واگذاری پروژه حفاری به شرکت  هندی مورد تایید هیچ یک از منابع آگاه نیست.

چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب: 4762
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *