۰

ورود رئیس سازمان بورس به موضوع قیمت خوراک پتروشیمی ها

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با تصویب دولت نماد شرکتهای پالایشی که بیش از ده درصد ارزش بازار را دارد و نقش بسزائی در کل بازار ایفا می کند ، به تابلوی بورس بر می گردد.
ورود رئیس سازمان بورس به موضوع قیمت خوراک پتروشیمی ها
به گزارش «ميزنفت» به نقل از تسنیم، محمد فطانت افزود: نماد پالایشگاه ها حدود یکسال است که در تابلوی بورس مسدود شده است و امکان معامله ندارد و بازار ابهام هایی داشت. 

وی گفت : با مصوبه دیشب دولت رفع ابهام و امکانی فراهم می شود تا پالایشگاهها کیفیت تولیدات خود را در یک دوره پنج ساله ، مطابق با استانداردهای زیست محیطی ارتقا دهند. 

فطانت افزود : جریمه هائی که دولت می توانست اعمال کند در جهت منافع سرمایه گذاری بخشیده شد. 

وی گفت : تقسیم سود شرکت های پالایشی با حفظ منافع سهامداران در نظر گرفته می شود و طرح هایی که ارزش افزوده ایجاد می کند از منافع این مصوبه بر خوردار می شود. 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود : با رفع ابهام و نگرانی بازار سرمایه ، امکان معامله شرکت های پالایشی فراهم می شود. 

وی افزود : البته نیاز است شرکت های پالایشی برای ارائه اطلاعات دقیق و افشای ان به عموم مردم همت کنند. 

فطانت گفت : رفع دغدغه عموم سهامدران و موانعی که موجب ریسک سیستماتیک بازار می شود در اولویت است. 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت : شش شرکت پالایشی در بورس و فرابورس داریم که جزء راهبرهای پالایشی کشور است و همه انها مشمول مصوبه جدید خواهد شد. 

فطانت افزود : در روزهای اخیر درباره نرخ خوراک پتروشیمی ها تصمیم گرفته شد از نرخ ثابت ۱۳ سنت به یک فرمول بلندمدت برسیم که کارشناسان مربوط اطلاع رسانی می کنند و ارقام جدید مناسب تر خواهد بود. 

وی تاکید کرد: درکمیته ثبات بازار تلاش می کنیم یک یک صنایعی را که به دلایلی مختلف ریسکی را به بازار تحمیل می کند ، شناسایی کنیم و تا حد ممکن ریسک ها را کاهش دهیم.
سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 4843
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *