۰

روایت تایم از نشانه هاي جنگ قدرت در عربستان

پایگاه اینترنتی شبکه العالم نوشت: روزنامه انگلیسی " تایم " از بروز نشانه های جنگ قدرت در عربستان خبر داد.
روایت تایم از نشانه هاي جنگ قدرت در عربستان
به گزارش «ميزنفت»، بخش فارسی پایگاه اینترنتی شبکه العالم اعلام کرد:
هیو تملیسنون روز دوشنبه در مقاله ای در روزنامه تایم نوشت: با انتقال ملک عبدالله به بیمارستان به سبب التهاب ریه، آینده عربستان که بزرگ ترین صادر کننده نفت جهان به شمار می رود، در بوته آزمون قرار گرفته است؛ زیرا فرزندان او برای کسب پست های کلیدی، به تکاپو افتاده اند. 

نویسنده این مقاله، به نقل از یکی از مشاوران دولت عربستان سعودی تاکید کرد: همه در حالت انتظار به سر می برند، جانشینِ پادشاه مشخص است، اما پست های دیگر هنوز مشخص نیست به همین سبب پشت پرده، مشاجره هایی در حد دیوانگان در جریان است. 

وی افزود: شاهزاده سلمان ولیعهدِ کنونی پس از ملک عبدالله پادشاه خواهد شد، و مقرن باید به جای او ولیعهد شود، اما با وجود آن که شاهزاده مقرن به عنوان رئیس سابق سازمان اطلاعات شناخته می شود اما به او به عنوان ولیعهدِ واقعی نگریسته نمی شود زیرا او از مادری یمنی است که همسرِ دائمی پادشاه نبوده است. 

در ادامه این مقاله آمده است که سلمان، به سبب پیری، کند ذهن شده است اما مشخص نیست که این بیماری، تا چه حد دامنگیر ولیعهد کنونی است.
در پایان این مقاله تاکید شده است که در صورت مرگ ملک عبدالله، خانواده سلمان که از فرزندان سدیری هاست، نقشه ها و برنامه های دیگری خواهند داشت که شاید مهم ترینِ این برنامه ها، قضبه کردن حاکمیت باشد.
سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب: 4851
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *