۰

طفره پالایشگاه اصفهان از پرداخت عوارض

معاون اداری و مالی شهرداری اصفهان، از عدم دریافت عوارض یک درصد فروش محصولات پالایشگاه اصفهان بابت رفع اثرآلایندگی پالایشگاه اصفهان از سال ۹۰ خبرداد
طفره پالایشگاه اصفهان از پرداخت عوارض
به گزارش «ميزنفت» به نقل از نسیم، وی از عدم دریافت عوارض یک درصد فروش محصولات پالایشگاه اصفهان بابت رفع اثرآلایندگی پالایشگاه اصفهان از سال ۹۰ خبرداد وگفتکه از این بابت بدهی شرکت پالایش اصفهان به شهرداری این شهر وشاهین شهر به بیش از ۲ هزار میلیارد ریال رسیده است. 

سید مرتضی حسام نژاد ، با اشاره به تکلیف صنایع آلاینده ازجمله پتروشیمی ها و پالایشگاهه بابت پرداخت یک درصد از فروش خود بابت رفع اثرآلایندگی به شهر داری، افزود: سازمان امور مالیاتی پس از دریافت این رقم از پالایشگاه، مطالبات شهرداریها را پرداخت می کرد. 

وی، با بیان اینکه درسال ۹۰ ، سازمان حفاظت محیط زیست شرکت پالایش اصفهان را صنعت پاک و سبز اعلام داشته،تصریح کرد که همین امرسبب شد تا سازمان امور مالیاتی از همان ایام نسبت به دریافت یک درصد مذکور هیچ اقدامی را انجام ندهد. 

به گفته معاون مالی واداری شهرداری اصفهان، افزایش مطالبات شهرداری سبب شد تا این موضوع از طریق مراجع قضایی و حقوقی پیگیری شود، هرچندکه پس از گذشت زمان، سازمان محیط زیست نیز پالایشگاه اصفهان را از رده صنایع پاک خرج کرد. 

وی، ادامه داد:با وجود آلاینده بودن پالایشگاه اصفهان ازنظر سازمان محیط زیست، سازمان امور مالیاتی همچنان نسبت به وطیفه خویش دایر بر وصول یک درصد عوارض فروش محصولات بابت رفع آثارآلایندگی اقدامی انجام نداده است.
حسام نژاد به ملاقات اخیر خویش با رئیس سازمان امورمالیاتی کشور اشاره داشت و افزودکه در این ملاقات، رئیس سازمان امور مالیاتی قول مساعد داد تا هر چه سریعتر این موضوع را پیگیری کند اما با گذشت زمان این وعده نیز محقق نشد. 

شرکت پالایش نفت اصفهان سال ۱۳۵۵ تاسیس شد و در سال ۱۳۵۸ هم مورد بهره برداری قرار گرفت و در حال حاضر ظرفیت آن ۳۷۵ هزار بشکه در روز بوده که محصولات تولیدی آن شامل گاز مایع، بنزین پایه، نفت سفید، نفت گاز، روغن خام و نفت کوره است.
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 4862
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *