تولید نفت انگلیس مختل شد

5 بهمن 1393 ساعت 12:30

با کاهش شدید قیمت نفت و بالا رفتن هزینه استخراج نفت میادین نفتی انگلیس در دریای شمال دچار مشکل شده اند و یکی از منابع درآمد این کشور در معرض تهدید قرار گرفته است.


به گزارش «ميز نفت» به نقل از پایگاه خبری میل آنلاین، با کاهش شدید قیمت نفت و بالا رفتن هزینه استخراج نفت به دلیل مستهلک شدن تجهیزات، میادین نفتی انگلیس در دریای شمال دچار مشکل شده اند و یکی از منابع اصلی درآمد و انرژی این کشور در معرض تهدید قرار گرفته است. 

با کاهش بیش از ۵۰ درصدی قیمت نفت از ماه ژوئن تاکنون صنعت نفت به شدت آسیب دیده است. 

شرکت نفتی بی پی اخیرا اعلام کرده که ۳۰۰ فرصت شغلی را که عمدتا در شهر آبردین اسکاتلند (پایتخت نفتی انگلیس) قرار داشتند، حذف کرده است.
شرکت های دیگر از جمله شل و شورون، اواخر امسال در خصوص کاهش مشابه فرصت های شغلی هشدار دادند. 

گزارش های منتشره از نتایج مالی شرکت های بزرگ نفتی در چند هفته اخیر حکایت از خبرهای بد بیشتری دارد و به خصوص پیمانکاران فرع انگلیسی نگران اند که بازار کار آنها تضعیف گردد. 

شرکت خدمات نفتی وود گروپ قبلا ۱۰ درصد از دستمزدهای کارکنان خود را کاهش داده است. 

صنعت نفت قبلا، با رسیدن قیمت نفت به ۳۸ دلار و ۳۷ سنت در جریان بحران مالی سال ۲۰۰۸، نوسانات شدیدتری را پشت سر گذاشته است. 

نیل گوردون، مدیر اجرایی شرکت ساب سی یو کی گفت: «ما در گذشته نیز شاهد افت قیمت ها بوده ایم و قیمت سپس بالا رفته اند... این اطمینان وجود دارد که قیمت نفت افزایش خواهد یافت، اما ما باید مقداری فشار را تحمل کنیم، تا قیمت ها مجددا افزایش یابند.» 

کاهش قیمت اخیر نفت مشکلات موجود از قبل در زمینه بالا بودن هزینه های تولید در میادین واقع در عمق پایین تر را تشدید کرده است. 

به گفته کولین ولش، مدیر بانک سرمایه گذاری سیمونز اند کمپانی، میدان نفتی فورتیز، متعلق به شرکت بی پی،که امسال پنجاهمین سال فعالیتش را جشن گرفت، در روزهای اوج خود، روزانه حدود ۵۰۰ هزار بشکه نفت تولید می کرد. 

امروز، میزان کل تولید نفت انگلیس از میادین دریای شمال، به ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.



کد مطلب: 4923

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/4923/تولید-نفت-انگلیس-مختل

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir