۰

زنگنه: ستاره خلیج فارس ۶۵۰ میلیون یورو می خواهد

وزیر نفت گفت: اختصاص ۶۵۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس می تواند همه مشکلات اجرایی آن را برطرف کند.
زنگنه: ستاره خلیج فارس  ۶۵۰ میلیون یورو می خواهد
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  ایرنا، بیژن نامدار زنگنه روز دوشنبه در حاشیه بازدید معاون اول رییس جمهوری از بخش های مختلف این پالایشگاه در دست ساخت و نشست بررسی مشکلات آن افزود: کمبود مالی مهمترین دغدغه پیشرفت پالایشگاه ستاره خلیج فارس است.

در این نشست که استاندار هرمزگان و مدیران ودست اندرکاران پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس بندرعباس حضور داشتند، مسایل ومشکلات اجرایی این پروژه بررسی شد.

مجری طرح ساخت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در این نشست، کمبود نقدینگی را مشکل اصلی پیش روی این طرح برشمرد و گفت: برای سرعت دادن به کارها و راه اندازی اولیه نیاز به ۴۰۰ میلیون یورو اعتبار است.

رشید سیدیان با اعلام اینک ه از شهریور ماه پارسال تاکنون، ۲۹ میلیون تجهیزات وارد کار شده است، گفت: مقدار زیادی کالا و تجهیزات نیز به ارزش ۴۲ میلیون آماده حمل به محل پروژه بوده که متاسفانه کمبود نقدینگی روند ورود و ترخیص آنها را کند کرده است.

وی تعداد کارگران شاغل در پروژه نفت خلیج فارس را هشت هزار و ۶۱۰ نفر عنوان کرد و تامین نشدن اعتبار به موقع در این فصل خوب از سال ممکن است ما را با مشکلات زیادی از جمله از دست دادن نیروی کار کافی مواجه کند.

مجری طرح ساخت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، اعتبار پیش بینی شده برای این طرح را ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلوین یورو عنوان کرد و گفت: تاکنون دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال آن هزینه شده است.

به گفته سیدیان، برای راه اندازی اولیه این طرح و همچنین بهره برداری از مرحله های دو و سه آن به ۶۵۰ میلیون یوروی دیگر نیاز است.

وی پیشرفت فیزیکی این مرحله از کار را ۸۶ درصد عنوان و پیش بینی کرد در صورت تامین اعتبار به موقع، تیرماه ۹۴ به بهره برداری برسد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری نیز در این نشست احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس را به عنوان مهمترین کارهای در دست اقدام دولت نام برد و با قدردانی از تلاش دست اندرکاران ساخت این پروژه قول داد که مسایل و مشکلات مالی این واحد بزرگ صنعتی را در کوتاه ترین زمان ممکن رفع کند.
دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 4950
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *