۰

افزایش دوباره تولید نفت اوپک درماه ژانویه برغم کاهش قیمت ها

پایگاه های خبری غربی خبر می دهند که تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت، (اوپک) در ماه ژانویه ۱۳۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته وبه میزان ۳۰ میلیون و۳۷۰هزار بشکه رسید.
افزایش دوباره تولید نفت اوپک درماه ژانویه برغم کاهش قیمت ها
به گزارش «ميزنفت» به نقل ازخبرگزاری رویترز ؛ ۱۲ عضو اوپک درحالی که در نشست آذرماه بر سر کاهش سقف تولید این سازمان به تفاهم نرسیدند، تولید کنونی اوپک حتی روزانه ۳۷۰ هزار بشکه بیشتر از سقف تولید قبلی شده است.

قیمت سبد نفتی اوپک که در خردادماه بشکه ای حدود ۱۰۸ دلار بود، اکنون به نصف کاهش یافته وعدم تفاهم اعضای این سازمان بر کاهش سقف تولید، شتاب این افت را افزایش داد، بطوری که اوایل ژانویه قیمت نفت اوپک به نزدیک ۴۲ دلار سقوط کرد.

هر بشکه نفت خام اوپک در روز جمعه بشکه ای ۴۹ دلار معامله شد.

'عبدالله البدری' مدیرکل اوپک روزدوشنبه درلندن ازعدم کاهش تولید نفت اوپک برغم وجود نفت مازاد حمایت کرد.

یک منبع عربی درکشورهای حاشیه خلیج فارس نیز به رویترز گفته است که قیمت ها درحال تثبیت هستند اما رشد اقتصادی جهانی هنوز قوی نیست و شوک قیمت بسیار بالا است.

بیشترین عامل افزایش دوباره تولید نفت اوپک درماه جاری، اوج گرفتن تولید الجزایر به میزان ۱۶۰ هزار بشکه درروز است که مربوط به تاخیر درارسال محموله های نفتی است که از ماه گذشته باقی مانده بود.

یک منبع به رویترز گفته است که تولید عربستان افزایش نیافته است؛ مدیر اجرایی شرکت دولتی نفت عربستان(آرامکو) روز سه شنبه گفت که تولید کنونی نفت این کشور ۹.۸ میلیون بشکه درروز است، اما نگفت که این رقم مربوط به متوسط تولید در ماه جاری یا روز سه شنبه است.

رویترز روزجمعه همچنین طی گزارشی جداگانه ازافزایش ۱۹.۸درصدی صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی خبر داد.
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۲۰
کد مطلب: 5024
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *