۰

بدهی 12 هزار میلیارد تومانی پتروشیمی ها چه می شود؟

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی با اشاره به بدهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی‌ها به وزارت نفت از محل تحویل خوراک گفت: پتروشیمی‌ها در حال پرداخت تدریجی بدهی خود هستند و چون مدت زیادی این پول را پرداخت نکرده‌اند، به صورت یکجا نمی‌توانند آن را بپردازند.
بدهی 12 هزار میلیارد تومانی پتروشیمی ها چه می شود؟
به گزارش «ميزنفت»، عباس شعری مقدم در گفت‌وگو با  فارس با بیان اینکه پتروشیمی‌ها قیمت فعلی ۱۳ سنتی خوراک گاز را می‌پردازند و مشکلی ندارد، اظهار داشت: بدهی پتروشیمی‌ها مربوط به گذشته است که چون نقدینگی ندارند آن را نپرداخته‌اند اما به تدریج در حال پرداخت آن هستند. 

وی افزود: به عنوان مثال هلدینگ خلیج فارس ۴۰ درصد از بدهی خود بابت خوراک را پرداخته است و به پرداخت آن ادامه می‌دهد به گونه‌ای که هلدینگ خلیج فارس مجموعا ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی داشته است که ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن را پرداخته است.

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی تصریح کرد: بقیه پتروشیمی‌ها هم در حال پرداخت تدریجی بدهی خود هستند و چون مدت زیادی این پول را پرداخت نکرده‌اند به صورت یکجا نمی‌توانند آن را پرداخت کنند.

وی کل طلب وزارت نفت از پتروشیمی‌ها بابت خوراک را حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

پیش از این مقامات وزارت نفت دو نوع بدهی جاری و معوق را درباره پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها برشمرده و به شکل غیر رسمی میزان بدهی جاری را ۵ میلیارد دلار و بدهی معوق را که دلیل ایجاد آن اختلافات مربوط به زمان اجرای نرخ جدید تسعیر ارز بوده است، ۳ میلیارد دلار اعلام کرده بودند.
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب: 5053
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *