۰
این گزارش را از دست ندهید

دردسر قبوض انرژی برای انگلیسی ها

شبکه تلویزیونی روسیاالیوم گزارش داد بیش از یک میلیون خانواده در انگلیس قادر به پرداخت قبوض انرژی نیستند.
دردسر قبوض انرژی برای انگلیسی ها
به گزارش «ميزنفت»، «فقرای انرژی» عنوان گزارشی درباره یک میلیون خانواده انگلیسی است که قادر نیستند قبوض انرژی خانگی خود را پرداخت کنند. ناتوانی این خانواده ها در این زمینه پیامدهای منفی بر کودکان و پیران داشته است چرا که باعث می شود منازل به صورت مستمر از گرمای لازم برخوردار نباشد.

حسن زیتونی خبرنگار این شبکه در لندن در گزارشی در این زمینه افزود: از اواخر سال گذشته بهای نفت در بازهای جهانی به شدت کاهش پیدا کرده است ولی شرکت ها و سازمان هایی که انرژی مورد نیاز منازل شهروندان انگلیسی را تامین می کنند و سود کلانی از کاهش بهای نفت به دست آورده اند، هنوز این سود را برای خانواده های انگلیسی عملی نکرده اند و همچنان مصرف کنندگان انرژی بهای گزاف ماه های گذشته را می پردازند. از هر پنج خانواده انگلیسی با درآمد کم، چهار خانواده قادر به پرداخت بهای انرژی نیست.

موسسه " ترن تو آس " یکی از موسسات خیریه در انگلیس در این زمینه گزارش مفصلی منتشر کرده است. این مشکل تنها درباره ناتوانی خانواده ها در پرداخت قبوض انرژی نبوده بلکه درباره پیامدهای خطرناک آن است به طوری که ناتوانی در به دست آوردن گرمای لازم به صورت منظم در فصل سرد زمستان، پیامدهای منفی بهداشتی برای کودکان و پیران به همراه داشته است. رسانه های انگلیسی اعلام کردند این تنها شرکت های توزیع انرژی هستند که پس از کاهش شدید بهای نفت، سود این شرکت از ده پوند استرلینگ در سال ۲۰۰۹ به یکصد وچهل و چهل پوند از هر خانه رسیده است. کارشناسان امور انرژی دلیل مخالفت شرکت ها را در کاهش بهای انرژی ناشی از میزان مالیات هایی می دانند که به دولت انگلیس پرداخت می کنند. این کارشناسان بر این باورند راه حل این مشکل در اختیار دولت انگلیس است.

بن اشمو مدیر این موسسه گفت: در این زمینه مشکلات واقعی وجود دارد به طوری که بیش از یک میلیون خانواده انگلیسی می گویند با کمبود شدید انرژی و گرما روبرو هستند و این مسئله بسیار حساس است. زمانی که گرانی زیاد را در عرصه معیشت مشاهده می کنیم، تاثیر ناتوانی در به دست آوردن انرژی گرمایی خود را بیشتر نشان می دهد.

الکس کامپ کارشناس اقتصاد انرژی گفت: سیاست انرژی در اختیار دولت انگلیس است و باید دولت در تعیین بهای انرژی توزیع شده توسط شرکت ها نظارت داشته باشد و مالیات را از این شرکت ها دریافت کند. این شرکت ها در حال حاضر خواهان بازنگری در این مالیات ها هستند.

خبرنگار این شبکه افزود: ناتوانی بیش از یک میلیون خانواده انگلیسی در پرداخت قبوض انرژی باعث شد که شماری از موسسات خیریه، کمپینی را علیه شرکت های توزیع انرژی به راه اندازند. این موسسات از نمایندگان پارلمان انگلیس می خواهند با تغییر قوانین، نظارت بیشتری بر این شرکت ها داشته باشند و این شرکت ها نتوانند هر طور که می خواهند بهای انرژی را تعیین کنند. به نظر می رسد این موسسات در این کمپین با نبرد طولانی روبرو هستند.
جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۴۵
کد مطلب: 5123
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *