۰

فاصله قیمت بنزین با قیمت آزاد ایران 245 تومان

افزایش پنج دلاری قیمت نفت در بازارهای جهانی در هفته گذشته موجب افزایش قیمت پنج‌ درصدی نرخ بنزین در بازار خلیج فارس شد.
فاصله قیمت بنزین با قیمت آزاد ایران 245 تومان
به گزارش «ميزنفت» به نقل از تسنیم، قیمت بنزین و سایر فرآورده‌های نفتی در بازار خلیج فارس بین روز‌های ۲۰ ژانویه تا ۴ فوریه (۳۰ دی تا ۱۵ بهمن ماه) که پیش از این تاریخ روندی نزولی داشت با افزایش چند دلاری قیمت نفت در این مدت، سیر صعودی گرفت. 

بر این اساس متوسط قیمت هر تن بنزین در بازار خلیج فارس - در مدت زمان مورد نظر- ۴۹۲ دلار و قیمت هر لیتر از این فرآورده ۰.۳۶ سنت محاسبه شد.
با قیمت دلار آزاد ۳۴۱۹ تومان، هر لیتر از این فرآورده برابر ۱۲۴۵ تومان معامله شد که نسبت به قیمت بنزین در دو هفته پیش از آن با نرخ ۱۱۸۵ تومان، از افزایش پنج درصدی حکایت می‌کند. 

هم اکنون قیمت هر لیتر بنزین آزاد در ایران هزار تومان است که بر این اساس قیمت بنزین آزاد کنونی، ۲۴۵ تومان با نرخ تعیین شده در قانون هدفمندی یارانه‌ها -مبنی بر رسیدن قیمت حامل‌های انرژی به ۹۵ درصد نرخ فوب خلیج فارس - فاصله دارد. 

متوسط قیمت هر تن نفت‌گاز (گازوئیل) هم در بازار خلیج فارس ۴۵۰ دلار بود که قیمت هر لیتر آن با محاسبه دلار آزاد حدود ۱۲۹۰ تومان می‌شود. 

قیمت جهانی نفت در جریان معاملات هفته گذشته پنج دلار افزایش یافت که این افزایش نرخ بالاترین رقم افزایش هفتگی طلای سیاه از سال ۲۰۱۱ به این سو محسوب می‌شود. در پایان معاملات هفته گذشته هر بشکه نفت سبک آمریکا ۵۱.۶۹ دلار معامله شد و قیمت نفت برنت دریای شمال نیز به ۵۷.۸ دلار در هر بشکه رسید.
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 5141
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *