۰

نفت اوپک بیش از 53 دلار شد

بهای سبد نفتی اوپک در بازار جهانی امروز (دوشنبه) دو دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه افزایش یافت.
نفت اوپک بیش از 53 دلار شد
به گزارش «ميزنفت» به نقل از دبیرخانه اوپک؛ بهای سبد نفتی اوپک در بازارهای جهانی در هفته گذشته هشت دلار افزایش یافت.

سرمایه‌گذاران بازار نفت تقریبا به یقین رسیده اند که قیمت‌های نفت پس از هفت ماه کاهش به کف بازار رسیده است.

بهای نفت در بازار‌های جهانی امروز افزایش یافت چرا که کاهش سکوهای حفاری در آمریکا و علایم رشد اقتصادی قوی در این کشور با کاهش واردات در چین که نشان‌ دهنده کاهش تقاضای سوخت در بزرگ‌ترین کشور مصرف‌ کننده انرژی جهان است، خنثی شد.

نگرانی ها درباره عرضه بیش از حد نفت در بازارهای جهانی در ماه های ژوئن تا اواخر ژانویه به کاهش ۶۰ درصدی قیمت نفت منجر شد.

اما در معاملات هفته گذشته نفت برنت و نفت آمریکا حدود ۹ دلار (۱۹ درصد) افزایش قیمت داشته اند که بیشترین افزایش قیمت هفتگی از ماه فوریه ۲۰۱۱ تاکنون محسوب می‌شود. بهای نفت برنت دریای شمال در دو هفته گذشته بیش از ۱۸ درصد افزایش یافته است.

نتایج یک بررسی که روز جمعه گذشته منتشر شد نشان داد: تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا در هفته جاری با ۸۳ مورد کاهش به ۱۱۴۰ سکو رسید که کمترین مقدار از دسامبر ۲۰۱۱ تاکنون به حساب می‌آید. این نتایج نشانه آشکار فشار کاهش قیمت نفت روی تولید‌کنندگان نفت شیل در آمریکا است.

تحلیلگران پیش‌بینی کردند که رشد فراتر از انتظار مشاغل در آمریکا در ماه ژانویه همچنین به افزایش قیمت نفت کمک کرده است، اما آمارها نشان می‌دهد که ضعف اقتصادی در چین به عنوان دومین مصرف‌کننده بزرگ جهان مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شده است.

عملکرد تجاری چین در ماه ژانویه دچار رکود شده به‌ طوری که صادرات این کشور نسبت به سطوح سال گذشته ۳.۳ درصد کاهش یافته و واردات این کشور نیز ۱۹.۹ درصد کاهش یافته است که این آمار بسیار پایین‌تر از پیش‌بینی‌های تحلیلگران بوده و نشان‌ دهنده یک رکود عمیق در اقتصاد چین است.
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 5158
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *