۰

قیمت نفت به بالای 60 دلار رسید

پس از یک کاهش دیگر در تعداد تاسیسات فعال استخراج نفت در آمریکا قیمت نفت برای دومین هفته متوالی افزایش یافت و قیمت نفت برنت بالاترین رقم در سال ۲۰۱۵ را در بالای ۶۰ دلار تجربه کرد.
قیمت نفت به بالای 60 دلار رسید
به گزارش «ميزنفت» به نقل از رویترز، پس از یک کاهش دیگر در تعداد تاسیسات فعال استخراج نفت در آمریکا قیمت نفت برای دومین هفته متوالی افزایش یافت و قیمت نفت برنت بالاترین رقم در سال ۲۰۱۵ را در بالای ۶۰ دلار تجربه کرد، اما برخی می گویند این افزایش به دلیل تداوم فزونی عرضه ممکن است موقتی باشد. 

بسیاری از تجار و تحلیلگران معتقدند فزونی عرضه به میزان حدود ۲ میلیون بشکه در روز در بازار وجود دارد. آنها می گویند از نظر عوامل پایه ای بازار تغییر چندانی رخ نداده که بتواند افزایش قیمت در طی دو هفته گذشته را توضیح دهد. 

تعداد تاسیسات فعال استخراج نفت در آمریکا این هفته به پایین ترین تعداد از اوت ۲۰۱۱ تاکنون رسید. اما واکنش بازار نسبت به دو هفته قبلی یعنی زمانی که قیمت ها به دلیل کاهش تاسیسات فعال استخراج افزایش یافت، ضعیف تر بود. 

طارق ظاهر، تحلیلگر بازار نفت در این باره اظهار داشت: «من فکر می کنم مردم دارند متوجه می شوند که حتی اگر تعداد تاسیسات فعال استخراج نفت هم پایین بیاید، قرار نیست این موضوع تاثیری بر میزان تولید در کوتاه مدت بگذارد. چند ماه طول خواهد کشید تا این اتفاق بیافتد.» 

بر اساس آمارهای رسمی که هفته گذشته منتشر شد، حجم ذخایر نفت خام آمریکا به رقم بی سابقه حدودا ۴۱۸ میلیون بشکه افزایش یافته است. 

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز ۲ دلار و ۲۴ سنت معادل حدود ۴ درصد افزایش یافت و به ۶۱ دلار و ۵۲ سنت رسید. 

قیمت نفت برنت در هفته ای که گذشت ۶ درصد و از ابتدای ماه جاری تاکنون ۱۵ درصد رشد داشته است. 

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۵۷ سنت، معادل ۳ درصد افزایش به ۵۲ دلار و ۷۸ سنت رسید. 

قیمت نفت در فاصله ماه های ژوئن تا ژانویه به دلیل فزونی عرضه از بیش از ۱۱۵ دلار و به زیر ۴۶ دلار رسید.
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 5202
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *