۰

هشدار مدیرعامل توانیر به وزارت نفت

مدیرعامل شرکت توانیر هشدار داد هر کاری در زمینه صادرات برق در کشور انجام شود باید با هماهنگی وزارت نیرو باشد.
هشدار مدیرعامل توانیر به وزارت نفت
به گزارش «ميزنفت»، همایون حائری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد اقدام وزارت نفت و ورود آن به عرصه صادرات گفت: تولید برق در داخل کشور پس از طی یک پروسه و تبدیل گاز به برق به گونه‌ای صورت می گیرد که فرآورده جدیدی به وجود آمده که به شدت متکی به متخصصان ایرانی است و سپس آن را صادر می‌کنیم؛ در حال حاضر مسوولان نیز خواهان چنین اقدامی هستند. 

وی در مورد ادعای وزارت نفت مبنی بر این که به دلیل ساخت نیروگاه در خارج و استفاده از نیروگاه‌های ترکیه لازم نیست با وزا رت نیرو برای صادرات برق هماهنگی صورت گیرد، افزود: احداث نیروگاه در خارج از کشور و تامین سوخت به منزله صادرات گاز است و فرقی با فروش گاز ندارد. 

در آخرین ماه تابستان، وزارت نفت با صدور فراخوانی برای بخش خصوصی در راستای مشارکت با تشکل شرکت ملی گاز و شرکت ملی نفت ایران برای صادرات برق، بخش انرژی را شوکه کرد. چرا که تمام کارها از قبل از صدور فراخوان تا بعد از آن بی‌سروصدا و انجام شده بود و وزارت نیرو که وظیفه حاکمیتی انتقال و انحصار صادرات برق را دارد، از آن اعلام بی‌خبری می‌کرد! 

با وجود تاکید چندین و چندباره وزارت نیرو در پنج‌ماه گذشته مبنی بر این‌که وزارت نفت باید برای صادرات برق با این وزارتخانه هماهنگ باشد، کارها همچنان به‌گونه‌ای پیش‌رفته است که مسئولان وزارت نیرو از آن اعلام بی‌خبری می‌کنند. این در حالی است که بخش خصوصی فعال در صنعت برق، مدت‌هاست که خواهان صادرات برق است، اما به علت آن‌چه مشخص نبودن قیمت گاز برای صادرات برق و معیارهای دیگر خوانده شده، همچنان نتوانسته به این عرصه ورود کند.
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب: 5209
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *