۰

اتکای بودجه به نفت به 25 درصد رسیده است

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش وابستگی بودجه سال ۹۴ به درآمدهای نفتی گفت: اتکای بودجه سال آینده به نفت به ۲۵درصد می‌رسد.
اتکای بودجه به نفت  به 25 درصد رسیده است
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  تسنیم، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و سخنگوی برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز پارلمان، به‌عنوان موافق کلیات لایحه بودجه، گفت: درآمدهای نفتی در سال‌های ۹۱ و ۹۲ به‌طور میانگین ۲۷ میلیارد دلار بود و در سال ۹۳ به کمتر از ۲۵ میلیارد دلار رسید و در بودجه ۹۴ نیز دولت رقم ۷۷هزار میلیارد تومان را پیش‌بینی کرده بود. 

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق مصوب کرد که درآمدهای نفتی در بودجه ۵۴هزار میلیارد تومان باشد که بر این اساس اتکای بودجه ۹۴ به نفت ۲۵ درصد است، بنابراین اینکه برخی از مخالفان لایحه بودجه گفتند که اتکای بودجه به نفت افزایش یافته، نادرست است و واقعیت این است که وابستگی بودجه به نفت کاهش یافته است. 

نماینده مردم گرمسار در مجلس تصریح کرد: منابع عمومی دولت در سال ۹۳ حدود ۲۱۱ هزار میلیارد تومان بود که در سال ۹۴ به ۲۱۶ هزار میلیارد تومان رسیده که رشد بسیار خوبی داشته است. 

کاتب با اشاره به افزایش درآمدهای مالیاتی در بودجه ۹۴، گفت: درآمدهای مالیاتی در سال ۹۳ بیش از ۵۹ هزار میلیارد تومان بود و امروز در بودجه ۹۴ درآمدهای مالیاتی ۷۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده، بنابراین درآمدهای مالیاتی حدود ۲.۵ درصد رشد داشته است. 

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات تملک دارایی در سال ۹۳ حدود ۴۱ هزار میلیارد تومان بود که این عدد در سال ۹۴ به ۴۸ هزار میلیارد تومان رسیده که ۱۵.۸ درصد رشد داشته است. 

نماینده مردم گرمسار در پایان مهمترین رویکرد بودجه ۹۴ را اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و از نمایندگان مجلس خواست تا به کلیات این لایحه رأی مثبت دهند تا در جزئیات پیشنهاد نمایندگان مورد بررسی قرار گیرد.
يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب: 5236
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *