۰
محمد هاشمی اصفهانی،همسر معصومه ابتکار

در باره متهم واردات بنزین

هاشمی به همراه همسر خود و چند نفر از دوستانش در سال ۱۳۶۹ شرکتی را در زمینه صادرات و واردات با نام تبت تاسیس می کند و خود رئیس هیات مدیره این شرکت می شود. بر اساس اسناد منتشر شده شرکت تبت به مدیریت مهندس هاشمی در سال ۱۳۷۱ در قراردادی غیر شفاف با استانداری تهران متعهد به تامین ۴۰۰۰ متر مکعب چوب روسی مورد نیاز این استانداری به مبلغ ۱۸۰/۰۰۰/۰۰۰ می شود که در نهایت تنها ۵۰۰ متر مکعب آن را تحویل می دهند.
در باره متهم واردات بنزین
با توقف تولید بنزین پتروشیمی ها و آغاز واردات بنزین، گمانه زنی ها در باره دلیل اصراردولت برای واردات بنزین و منتقدان برای تداوم تولید ریفرمیت پتروشیمی ها، وارد فاز جدی تری شد.

به گزارش «ميزنفت»، دو طرف این مجادله، یکدیگر را به سیاسی کاری متهم می کنند و هر یک به نوعی طرف مقابل را محکوم می کند به طوری که عاقبت کار را به شکایت از یکدیگر کشاندند و به نوعی یکدیگر را تهدید می کنند.

در این میان، مدافعان واردات بنزین معتقدند که منتقدان به دلیل از دست دادن سودهای کلان از توقف تولید بنزین پتروشیمی ها ضرر کرده اند؛ در مقابل منتقدان واردات بنزین بر این باورند که رانت های بزرگ به برخی نزدیکان «هبه» شده است و از همین رو، واردات بنزین از سر گرفته شده است.

منتقدان، محمد هاشمی اصفهانی، همسر معصومه ایتکار را به عنوان یکی از واردکنندگان بنزین معرفی کرده اند که با تکذیب رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست همراه شد. «ميزنفت» به دور از هر گونه اظهار نظر در این باره، اطلاعاتی را در باره محمد هاشمی اصفهانی منتشر می کند که آشنایی با آن خالی از لطف نیست.

* سید محمد هاشمی اصفهانی، روحانی زاده است و در سال ۱۳۳۷ در اصفهان به دنیا آمده و به قول خودش همزمان هم مورد پذیرش اصولگرایان است و هم اصلاح طلبان و این را به مزاح نشات گرفته از نفاق خود می داند.(۱)

* مراسم ازدواج او و ابتکار را عباس عبدی همکار سابق اش اینگونه روایت می کند:"یكی از افرادی كه در دولت قبل در سطح وزیر و معاون رییس‌جمهور بود در همان سال‌ها ازدواج كرد. با اینكه دختر و پسر از خانواده مرفهی بودند، اما عروسی را در منزل یكی از دوستان برگزار كردند شب قبل از عروسی یكی از دوستان دیگر كه بعداً هم وزیر شد، با دوست دیگری تماس می‌گیرد كه شنیده‌ام فلانی می‌خواهد در عروسی خود چلوكباب بدهد، آیا راست است؟ وی هم اظهار بی‌اطلاعی می‌كند و قرار می‌شود موضوع را پیگیری كند. به داماد زنگ می‌زند كه شنیده‌ام می‌خواهی چلوكباب بدهی، آبروریزی می‌شود، بهتر است خورش بدهی. فردا شب كه عروسی بود، همه منتظر شام بودیم كه یك كاسه لوبیا و یك قاشق سهم هركس برای شام بود!! داماد بیچاره از ترس اینكه آبروریزی نشود لوبیا را ترجیح داده بود! البته اخیراً كه پسر آن خانم و آقا عروسی داشت به رسم یادبود عروسی پدر و مادرش یك مقدار لوبیا هم در كنار ده‌ها قلم غذای دیگر به میهمانان خود كه در بهترین باغ الهیه بود تقدیم كرد تا جبران بخشی از مافات شود!!
ابتدا بهتر دانستم كه خاطره بدون نام باشد اما برخی دوستان اصرار كردند كه با نام جذاب‌تر است لذا اضافه می‌كنم كه عروسی آقای سید محمد هاشمی و خانم ابتكار بود.(۲)

* محمد هاشمی اصفهانی در سال ۵۳ وارد دانشگاه پلی تکنیک(امیرکبیر) شده و در رشته مکانیک درس می خواند و آن طوری که خودش تعریف می کند از طراحان اشغال لانه جاسوسی آمریکا بوده و در میان همین ماجرا با معصومه(نیلوفر) ابتکار آشنا می شود. وی در این زمینه می گوید:" تولد طرح تسخير لانه جمعي بود، اينكه از زبان چه كسي بيرون مي‌آيد اختلاف در اصل ايجاد نمي‌كند. جاهايي آقاي اصغرزاده و ديگران گفته اند كه طرح مال من بوده است. اگر مدال مي دادند مي‌گفتيم براي مدال است اما جز چوب و چماق و فحش چيزي ندارد".(۳)

* وقتی دوستانش "خسرو تهرانی" و "حجاریان"-کسی که پیشتر برای او و دوستانش در لانه جاسوسی کلاس تدریس نهج البلاغه گذاشته بود- برای راه‌اندازی و ساماندهی سیستم اطلاعاتی از وی دعوت می کنند، درنگ نمی کند(۴) و در بخش خارجی و ضد جاسوسی، اطلاعات نخست وزیری مشغول به کار می شود و بعدها به وزارت اطلاعات می پیوندد و تا اواخر دهه ۶۰ در آنجا می ماند.(۵)

* پس از ترک فعالیت های اطلاعاتی و امنیتی، مهندس هاشمی وارد فعالیت های اقتصادی می شود. وی به همراه همسر خود و چند نفر از دوستانش در سال ۱۳۶۹ شرکتی را در زمینه صادرات و واردات با نام تبت تاسیس می کند و خود رئیس هیات مدیره این شرکت می شود. بر اساس اسناد منتشر شده شرکت تبت به مدیریت مهندس هاشمی در سال ۱۳۷۱ در قراردادی غیر شفاف با استانداری تهران متعهد به تامین ۴۰۰۰ متر مکعب چوب روسی مورد نیاز این استانداری به مبلغ ۱۸۰/۰۰۰/۰۰۰ می شود که در نهایت تنها ۵۰۰ متر مکعب آن را تحویل می دهند.
در گزارش سازمان همیاری شهرداری های استان تهران آمده است که پس از گذشت ماه ها، شرکت مذکور به تعهدات خود عمل نکرده و از ۴۰۰۰ مترمکعب مفاد قرارداد فقط ۵۰۰ مترمکعب آن راتحویل داده است که آن هم در حد استاندارد خواسته شده نبوده و به صورت فله ای و در ابعاد دیگری ارائه شده است(۸)

در آخرین فقره از فعالیت غیرشفاف اقتصادی همسر دکتر ابتکار که رسانه ها بر اساس گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس آن را مطرح کرده اند، با رانت ایجاد شده، او مسئول واردات بنزین خارجی شده است.(۹)

* سید محمد هاشمی اصفهانی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر که بعد‌ها با معصومه ابتکار ازدواج کرد و از مدیران نفتی شد، در سال ۹۰ درباره نقش احمدی‌نژاد در تسخیر لانه جاسوسی گفت که آقای محمود احمدی‌نژاد نماینده دانشگاه علم و صنعت بود. آن‌ها معتقد بودند که تسخیر سفارت امریکا در آن مقطع موضوعیت ندارد و مساله ما امروز چپ‌ها هستند و باید حمله به منافع شوروی را در دستور کار قرار دهیم. حتی تهدید کرده بودند که ما به دولت موقت جریان را گزارش می‌دهیم، ولی کار آنقدر با سرعت و قدرت پیش رفت و مورد تایید امام و قبول مردم قرار گرفت که دیگر از آن به بعد نتوانستند کاری بکنند.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
**منابع:
(۱) مصاحبه خبرگزاری فارس با سید محمد هاشمی اصفهانی ۸۷/۰۹/۰۳ به آدرس اینترنتی www.farsnews.com/newstext.php?nn=۸۷۰۹۰۳۰۶۴۶
(۲) ماجرای ساده زیستی در شام عروسی خانم ابتکار! به آدرس اینترنتی
www.jahannews.com/vdciwraz۵t۱ary۲.cbct.html
(۳) مصاحبه خبرگزاری فارس با سید محمد هاشمی اصفهانی ۸۷/۰۹/۰۶ به آدرس اینترنتی
www.farsnews.com/newstext.php?nn=۸۷۰۹۰۵۱۳۹۷
(۴) گفت و گوی روزنامه شرق با سید محمد هاشمی اصفهانی ۹۲/۸/۱۵
(۵) مصاحبه خبرگزاری فارس با سید محمد هاشمی اصفهانی ۸۷/۰۹/۱۰ به آدرس اینترنتی
www.farsnews.com/printable.php?nn=۸۷۰۸۲۶۱۴۲۱
(۸) از تخم مرغ دزدی خانم معصومه ابتکار تا شتر دزدی! به آدرس اینترنتی
www.yjc.ir/fa/news/۴۲۱۱۷۳۴
(۹) مهدی موسوی نژاد:"همسر یک مسئول واردکننده بنزین است" به آدرس اینترنتی
fararu.com/fa/news/۱۹۲۵۹۷
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 524
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *