۰

حمله اعراب به بازارهای نفتی نیجریه

یک روزنامه نیجریایی طی گزارشی نوشت، نیجریه با توجه به ادامه جنگ قیمتی میان تولیدکنندگان بزرگ نفت عرب، با چالش جدیدی برای سهم این کشور در بازار آسیا مواجه شده است.
حمله اعراب به بازارهای نفتی نیجریه
به گزارش «ميزنفت» به نقل از فارس، روزنامه نیجریایی لیدرشیب طی گزارشی از چالش جدید این کشور برای فروش نفت خام خود در بازارهای آسیایی خبر داد.

بر اساس این گزارش، نیجریه با توجه به ادامه جنگ قیمتی میان تولیدکنندگان بزرگ نفت عرب، با چالش جدیدی برای سهم این کشور در بازار آسیا مواجه شده است.

کارشناسان نفتی این کشور به دولت نیجریه توصیه کرده‌اند تا مشتریان آسیایی پیوستگی بیشتری ایجاد کند تا از اثرات عدم خرید نفت این کشور از سوی آمریکا بکاهد.

به نوشته این گزارش، تولیدکنندگان عرب که همواره در جنگ قیمتی به سر می‌برند، هفته گذشته به علت کاهش قیمت نفت، تخفیف‌های خود را تا بالای ۴ دلار نیز افزایش دادند که بیشترین میزان تخفیف در بیش از یک دهه گذشته به شمار می‌رود.

بلومبرگ اخیرا گزارش داده است که عراق، کویت و ایران در کاهش قیمت‌های نفت خود برای ماه مارس به عربستان ملحق شده‌اند و این نشان می‌دهد که جنگ برای حفظ سهم از بازار تشدید شده است.

عراق تخفیفی ۴.۱۰ دلاری، ایران ۲.۱۰ دلاری برای نفت تحویلی خود در ماه مارس قرار دادند. کویت نیز تخفیفی ۴.۱۰ دلاری اعلام کرد که بیشترین میزان از آگوست ۲۰۰۸ تاکنون به شمار می‌رود. این کاهش قیمت‌ها پس از ارائه تخفیف عربستان به بیشترین میزان در ۱۴ سال گذشته صورت گرفت.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۱۱۲۸۰۰۰۶۲۹#sthash.wmaZF۲Vv.dpuf
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 5274
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *