درخواست رئیس جمهور اکوادور از اوپک: قیمت نفت را متعادل کنید

6 اسفند 1393 ساعت 10:26

رئیس جمهور اکوادور با بیان اینکه اوپک توانایی برقراری تعادل در تولید نفت با کمک روسیه را دارد، از این سازمان درخواست کرد تا نسبت به تعادل قیمت نفت در بازار جهانی اقدام کند.


به گزارش «ميزنفت» به نقل از فارس، رافائل کوره‌آ رئیس جمهور اکوادور طی نشستی مطبوعاتی در شهر «گوآیاکیل» واقع در جنوب غربی این کشور در ارتباط با قیمت نفت در بازار کنونی جهان اعلام کرد: ما خواستار افزایش قیمت نفت و ایجاد تعادل در بازار نفتی از سوی سازمان اوپک هستیم.

اکوادور، به عنوان کوچکترین عضو سازمان کشورهای تولید کننده نفت در جهان (اوپک) به همراه سایر اعضای این سازمان همچون نیجریه موافقت خود با تشکیل یک جلسه فوری از سوی سازمان را اعلام کردند تا مقامات مربوطه طی آن مسئله کاهش بی‌دلیل قیمت نفت در سطح دنیا را مورد بررسی قرار دهند.

«کوره‌آ» در این نشست تأکید کرد: قیمت نفت بدون هیچ دلیل منطقی کاهش یافته در حالی که اوپک توانایی برقراری تعادل در تولید نفت با کمک روسیه(که عضو این سازمان نیست) را دارد تا بدین طریق قیمت این محصول را تا حد زیادی افزایش دهد.

این در حالی است که نیجریه به عنوان رئیس سازمان اوپک هشدار داده که اگر قیمت نفت همچنان به رشد نزولی خود را ادامه دهد تا هفته‌های دیگر نشستی فوق‌العاده و ضروری بین اعضای سازمان برگزار خواهد شد.

اکوادور کشوری بود که به دلیل کاهش قیمت نفت مجبور به کاهش ۳.۹۱ درصدی بودجه دولتی خود در اوایل سال جاری شد.

اکوادور و ونزوئلا دو کشوری بودند که در آخرین جلسه اوپک در نوامبر گذشته خواستار کاهش تولید نفت در این سازمان شدند.

اما این سازمان به گفته عربستان(کشوری که همواره به نفع آمریکا عمل می‌کند) تصمیم به حفظ سهمیه تولید فعلی گرفت که تاکنون نیز بار دیگر قیمت هر بشکه آن کاهش یافته است.

انتهای پیام/

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۱۲۰۶۰۰۰۲۲۰#sthash.fcI۹QR۸m.dpuf


کد مطلب: 5395

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/5395/درخواست-رئیس-جمهور-اکوادور-اوپک-قیمت-نفت-متعادل-کنید

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir