۰

آزادسازی 5 میدان گازی و نفتی در شرق حمص

نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، ۵ میدان گازی و نفتی را در ریف شرقی حمص از سیطره «داعش» آزاد کنند.
آزادسازی 5 میدان گازی و نفتی در شرق حمص
به گزارش «ميزنفت» به نقل از فارس، پس از درگیری‌های شدید با گروه تروریستی تکفیری «داعش» که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تکفیری داعشی شد، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، شهرک «جزل» در ریف حمص و ۵ میدان‌ گازی و نفتی اطراف آن را از سیطره داعش آزاد کنند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین چندین کاروان خودروهای داعش را به همراه عناصر تروریستی موجود در این خودروها که برای امداد و کمک رسانی راهی این منطقه شده بودند، هدف بگیرند و منهدم کنند.

درپی این شکست تلخ، داعش تلاش کرد، میدان‌های نفتی و گازی منطقه «آرک» را هدف قرار دهد و بزرگراه حمص – تدمر را بمبگذاری و مین‌گذاری کند که یگان‌های مهندسی ارتش سوریه تمام مین‌ها و بمب‌های کار گذاشته شده را خنثی کردند.

گروه‌های تروریستی مدتی است که تلاش می‌کنند، با حمله به بزرگراه حمص – تدمر آن را قطع و با گشودن جبهه تدمر از محور شرقی این شهر، راهی جهت نفوذ به داخل آن پیدا کنند.

این درحالی است که هم اکنون تمام راه‌های امداد و کمک رسانی گروه‌های مسلح به شهر حمص قطع است، اما ارتباط این راه‌ها با گروه‌های مسلح مستقر در روستاهای ریف شرقی حماه و مناطق شرقی سوریه برقرار است.

همچنین نبردهای جاری اطراف میدان نفتی «الشاعر» و روستاها و شهرک‌های واقع در شرق حمص به دلیل بافت جغرافیایی منطقه که بیابانی و صحرایی است، از جمله نبردهای سخت و حساس ارتش سوریه با گروه‌های مسلح تروریستی به شمار می‌آید.


در این رابطه بیشتر بخوانید: http://www.tabnak.ir/fa/news/۴۸۱۳۹۶/%D۸%A۲%D۸%B۲%D۸%A۷%D۸%AF%D۸%B۳%D۸%A۷%D۸%B۲%DB%۸C-%DB%B۵-%D۹%۸۵%DB%۸C%D۸%AF%D۸%A۷%D۹%۸۶-%DA%AF%D۸%A۷%D۸%B۲%DB%۸C-%D۹%۸۸-%D۹%۸۶%D۹%۸۱%D۸%AA%DB%۸C-%D۸%AF%D۸%B۱-%D۸%B۴%D۸%B۱%D۹%۸۲-%D۸%AD%D۹%۸۵%D۸%B۵ © www.tabnak.ir
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 5485
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *