۰

پاسخ معاون وزیر نیرو به وزارت نفت درباره جلوگیری از خاموشی

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در واکنش به خبر منتشر شده از قول وزارت نفت مبنی بر این‌که عدم خاموشی در سال جاری به خاطر سوخت‌رسانی و عملکرد وزارت نفت بوده است، خاطر‌ نشان کرد: شخصی که این مساله را مطرح کرده حتما قصد‌ش این نبوده که عدم خاموشی به علت سوخت‌رسانی وزارت نفت بوده است.
پاسخ معاون وزیر نیرو به وزارت نفت درباره جلوگیری از خاموشی
به گزارش «ميزنفت»، هوشنگ فلاحتیان در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که تنظیم اخبار مبنی بر این‌که عدم خاموشی به خاطر سوخت‌رسانی بوده، درست انجام نشده است، گفت: ما با وزارت نفت تعامل داریم و سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها باید تامین شود.

وی با اشاره به این‌که همواره بین وزارتخانه‌های نفت و نیرو تعامل مثبت وجود داشته است، گفت: وقتی مشکلی در سوخت‌رسانی نباشد می‌توان برق مطمئن و پایدار تامین کرد و امسال نیز با توجه به بهبود شرایط گازرسانی، ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته به نیروگاه‌ها گاز تحویل داده شد و در شش ماهه دوم سال به ویژه در زمستان برق مورد نیاز کشور را تامین کردیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به این‌که وقفه در تامین سوخت نیروگاه‌ها را با چالش مواجه می‌کند، تاکید کرد: همیشه باید متناسب با نیاز برق کشور، سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها تامین شود و افزایش تامین گاز، به محیط زیست نیز کمک می‌کند.

فلاحتیان در واکنش به این موضوع که آیا این ادعا که عدم خاموشی به دلیل سوخت‌رسانی بوده است، از نظر شما تایید می‌شود، گفت: مطرح کردن این موضوع به این شکل درست نیست. سوخت نیروگاه‌ها یکی از عوامل مورد نیاز است.

به گزارش ایسنا، وزارت نفت اعلام کرده است که با افزایش گازرسانی به نیروگاه‌ها و رساندن این مقدار به روزانه ١٤٠ میلیون مترمکعب و تامین به موقع سوخت، مانع خاموشی برق در سال ٩٣ شده است.

براساس این گزارش، در حالی که وزارت نیرو از ابتدای امسال بارها نگرانی خود را از تامین نشدن سوخت نیروگاه‌ها با عناوین مختلف اعلام کرده بود؛ اما وزارت نفت توانست با تامین به‌موقع سوخت نیروگاه‌ها از خاموشی برق جلوگیری کند.

بنابر اعلام وزارت نفت، از ابتدای سال ۱۳۹۳ تا انتهای نیمه اول اسفند امسال، ١٤٠ میلیون مترمکعب گاز در اختیار نیروگاه‌ها قرار گرفت که این رقم نسبت به پارسال افزایش ٤٠ میلیون متر مکعبی را نشان می دهد؛ این رقم سال گذشته ١٠٠ میلیون متر مکعب در روز بوده است.

همچنین سال گذشته ٧٥ میلیون لیتر سوخت مایع دراختیار نیروگاه‌ها قرار داده شد ( ٣٣ میلیون لیترنفت گاز و ٤٢ میلیون لیترنفت کوره) که با افزایش تولید گاز این رقم امسال به ٥٠ میلیون لیتر(٢٣ میلیون لیتر نفت گاز و ٢٧ میلیون لیتر نفت کوره) رسیده است که نسبت به پارسال ٢٥ میلیون لیتر کاهش یافت.

معاون برنامه ریزی و منابع هیدروکربوری وزارت نفت چندی پیش با اشاره به این که وزارت نفت سال ۱۳۹۳ را با راهبرد افزایش تولید گاز و کم کردن مصرف سوختهای مایع آغاز کرد و انتظار این بود با همکاری ذینفعان به جز نفت کوره بتوان گازوئیل نیز صادرکند، افزود: صادرات گازوئیل با یک تاخیر قابل توجه تا پایان سال انجام می شود.

وی با بیان این که پارسال ٢٧ میلیارد لیتر سوخت مایع به ارزش ١٨ میلیارد دلار در نیروگاهها مصرف شده است، افزود: سیاست استفاده حداکثری از گاز سبب کاهش مصرف سوخت مایع و از سوی دیگر صادرات فرآورده نفتی می شود.
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 5521
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *