۰

نماد پالایشگاه اصفهان و تهران هم بسته شد

بعد از توقف نماد پالایشگاه بندرعباس در روز گذشته، نماد معاملاتی دو پالایشگاه اصفهان و تهران نیز در بورس تهران مورد توقف قرار گرفت.
نماد پالایشگاه اصفهان و تهران هم بسته شد
به گزارش «ميزنفت» به نقل از ایسنا، درحالی روز گذشته نماد معاملاتی پالایشگاه بندرعباس به دلیل تعدیل منفی سود سال گذشته مورد توقف نهاد ناظر بازار بورس قرار گرفت که امروز نیز دو شرکت پالایشگاه مطرح بازار یعنی پالایشگاه اصفهان و تهران نیز متوقف شدند.

به این ترتیب نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت اصفهان که با افزایش قابل توجه قیمت از روز ۲۷ اسفند ماه تاکنون مواجه شده است، با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم،متوقف شد و نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت تهران نیز با توجه به دریافت اطلاعات مبنی بر تغییر با اهمیت پیش بینی سود سال ۱۳۹۴، مورد توقف قرار گرفت.

بررسی ها نشان می دهد که علت توقف نماد این دو شرکت پالایشگاهی برخلاف "شبندر" تعدیل مثبت سود هر سهم سال ۱۳۹۴ است که طبق قانون بورس این تعدیل بیش از ۲۰ درصد است که منجر به توقف نماد معاملاتی شده است.

پالایشگاه اصفهان و تهران که بعد از ماه ها کشمکش و انتظار در روز ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ مورد بازگشایی قرار گرفته بودند، پیش بینی سود هر سهم سال مالی جاری را با یک سناریو ۶۳۶ و ۵۲۷ ریال اعلام کرده بودند و اکنون بعد از یکماه حضور در بورس در صدد اعلام سودهای جدید برآمدند.
سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب: 5963
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *