یکی از ویژگی های قراردادهای جدید نفتی

27 خرداد 1393 ساعت 11:42

رئیس كمیته بازنگری قراردادهای نفتی با اشاره به برنامه جهان برای بهره برداری از لایه‌های جدید نفتی گفت: ما در قراردادهای جدید نفتی باید رویكرد جدید جهان مبنی بر روی آوردن به منابع جدید را در نظر بگیریم.


به گزارش «ميز نفت»، سید مهدی حسینی، رئیس كمیته بازنگری قراردادهای نفتی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص برنامه ایران در قراردادهای جدید نفتی با توجه به برنامه ریزی جهان برای بهره‌بر داری از شیل اویل‌ها اظهار داشت: در قراردادهای جدید نفتی باید با توجه به بازار كنونی حرف بزنیم چرا كه بازار امروز با ۲۰ سال پیش كه قیمت نفت ۱۵ تا ۲۰ دلار بود متفاوت است.

وی افزود: ۲۰ سال گذشته فضای تولید انرژی با الان متفاوت بود زیرا انقلاب آمریكا برای تولید انرژی اتفاق نیفتاده بود، بسیاری از تولیدكنندگان نفت در افریقا مثل سودان، موزامبیك و تانزانیا و حتی عراق به شكل امروزی وجود نداشتند بنابراین بازار امروز با گذشته بسیار متفاوت بوده ضمن اینكه الان قیمت نفت به ۱۰۰ دلار رسیده است لذا نوع قراردادها با توجه به شرایط متفاوت خواهد بود.

حسینی تصریح كرد: با توجه به اتفاقات جاری در بازار جهانی نفت و موارد فوق الذكر فرصت اینكه میدان های نفتی اوریجینال ارزش اقتصادی پیدا كنند زیاد شده است بنابراین در بخش عرضه با رقابت سنگینی روبرو هستیم و با ملاحظه این رقابت ها باید قراردادهای جدید را تنظیم كنیم.

وی با تاكید بر اینكه قراردادهای جدید باید مدلی باشد كه در بازار رقابت از رقبا عقب نیفتیم، خاطرنشان كرد: شركت‌هایی كه در بازی رقابت منطقی فعایلت می كنند برنده خواهند بود.


کد مطلب: 658

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/658/یکی-ویژگی-های-قراردادهای-جدید-نفتی

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir