BP: قیمت نفت موشک وار بالا می رود

27 خرداد 1393 ساعت 11:58

دوران پایداری قیمت نفت به دلیل مسائل سیاسی فزاینده در خاورمیانه که ذخایر نفت را تحت تاثیر قرار می‌دهد به پایان رسیده است و در صورت ادامه آشوب در خاورمیانه قیمت نفت موشک‌وار بالا می‌رود.


به گزارش «ميز نفت» به نقل از پایگاه خبری اکسپرس، باب دادلی، رئیس شرکت نفتی بریتیش پترولیوم با مرور گزارش آمارهای انرژی جهان در سال ۲۰۱۴ گفت: در سال گذشته کاهش زیادی در تولید نفت بازارهای نوظهور مانند لیبی، ایران،‌سوریه، و نیجربه به دلیل مسائل سیاسی و اجتماعی وجود داشت.

دادلی گفت: تولید نفت لیبی ۵۲۰ هزار بشکه در روز، نفت ایران ۱۹۰ هزار بشکه در روز و سوریه ۱۲۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت.

این کسری در تولید نفت با افزایش در تولید چین به میزان ۳۹۰ هزار بشکه در روز و افزایش تولید نفت آمریکا تا ۱.۱ میلیون بشکه در روز متعادل شد.

مصرف جهانی نفت ۱.۴ میلیون بشکه در روز یعنی حدود ۱.۴ درصد افزایش داشت و مصرف نفت برنت هم ۱۲ درصد رشد داشت و به میانگین قیمت ۱۱۲.۵۸ دلار در هر بشکه معامله شد.

بر اساس گزارش بریتیش پترولیوم، قیمت نفت در سال گذشته ناپایدار بود و برای سومین سال پیاپی قیمت بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه سیر کرد.

به گفته رائول کریستوف رئیس اقتصاددانان بریتیش پترولیوم، ارتباط نزدیکی بین قطعی برق در آفریقای شمالی و جاهای دیگر و رشد تولید نفت در آمریکا وجود داشته است.

به هر حال رائول به تنش های بین روسیه و اوکراین و آشوب‌های بوجود آمده در منطقه عراق هشدار داد که به عقیده وی می‌تواندقیمت را موشک‌وار بالا ببرد.


کد مطلب: 664

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/664/bp-قیمت-نفت-موشک-وار-بالا-می-رود

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir