۰
گزارش «ميز نفت» از خاستگاه شیل نفت

کودتای داکوتا

روزگاری به یکی از دردسر های سیاسی و اقتصادی امریکا شهره بود اما امروز با انقلاب شیل نفت و شیل گازها، کودتایی علیه نفت متعارف به پا کرده است که همه چالش ها و اختلافات گذشته به فراموشی سپرده شد؛ کودتایی نام «کودتای داکوتا».
کودتای داکوتا
به گزارش «ميزنفت»، پس از افزیش قیمت نفت و به صرفه بودن تولید نفت و گازهای غیر متعارف، همه نگاه ها به منطقه ای مهم به نام داکوتای شمالی جذب شد که امروز می تواند روزانه یک میلیون بشکه نفت از شیل نفت ها استخراج کند.

داکوتا یکی از ایالت های محروم امریکا در غرب این کشور است که بیشتر مردمان آن، بومی و سرخ پوست هستند که با جمعیت ۱۲۰ هزار نفذی خود یکی از «نقلی» های ایالات متحده محسوب می شود اما اگر دو بخش اصلی تولیدکنندۀ نفت در داکوتای شمالی- مک کنزی و مونتریل- را یک ایالت مجزا درنظر بگیریم، این ایالت به تنهایی دومین ایالت تولیدکنندۀ نفت در سراسر آمریکا خواهد بود که این امر خود نشاندهندۀ تمرکز بسیار بر فعالیتهای نفتی در داکوتای شمالی است.

بر اساس آمارهای بخش منابع معدنی ایالت داکوتای شمالی، تولید نفت غیرمتعارف شیل در این ایالت از مرز یک میلیون بشکه در روز برای ماه آوریل گذشت.

پیش‌بینی این ایالت در این سطح از تولید مربوط به اواخر سال گذشته بود که با توجه به سرمای شدید هوا میزان تولید کاهش یافت و رشد آن را به تاخیر انداخت.

با این حال بهره‌برداری‌های نفت غیرمتعارف در داکوتای شمالی، این ایالت را تبدیل به دومین‌ تولید‌کننده‌ی بزرگ نفت ایالات متحده کرده است که به سرعت نیز در حال رشد است.

در آوریل سال گذشته این ایالت ۷۹۰ هزار بشکه در روز و در ژانویه همان سال روزانه ۷۴۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کرد.

تعداد چاه‌های نفتی تکمیل شده در این ایالت آوریل ۲۰۰ مورد بود که ۶۰۰ چاه نفتی دیگر نیز در انتظار فعالیت‌های شکست هیدرولیکی و آماده‌شدن برای بهره‌برداری بوده است.

زیر پوست داکوتا
چندی پیش پایگاه خبری The Republic در گزارشی از این منطقه نوشت: در حالیکه رونق حاصل از تولید نفت در داکوتای شمالی موفقیتها و نرخ بالای رشد جمعیت را برای این منطقه به ارمغان آورده است، ولی به اشاعه فحشا و قاچاق انسان – مسائلی که به گفته کرامر و پالسن نیاز به رسیدگی فوری دارند – نیز منجر شده است.

پالسن گفت: «بسیاری از مردم فکر می کنند قاچاق انسان تنها در کشورهای دوردست اتفاق می افتد، اما حقیقت آن است که این مسئله در حیاط پشتی خانه هایمان درحال وقوع است».

دادستان کل ایالت داکوتای شمالی گفت که این ایالت برای مبارزه با قاچاق انسان به عنوان پدیده ای نه منطقه ای، بلکه ملی و حتی بین المللی نیازمند کمکهای فدرال است.

دادستان کل گفت که اولویت اصلی عدم برخورد با قربانیان قاچاق انسان به عنوان مدعی علیه است. او گفت با اجرای قوانین حمایتی و حذف تهدید بازداشت، قربانیان قاچاق انسان تمایل بیشتری به مراجعه به مراکز مربوطه و ارائه اطلاعاتی برای تعقیب قاچاقچیان پیدا می کنند.

یکی از قربانیان نوجوان قاچاق انسان گفت: «وقتی قربانیان قاچاق جنسی به خاطر فحشاء به زندان می افتند، از دوباره قربانی شدن خود زجر می کشند و خطر بازگشت به شرایط پیشین افزایش می یابد». وی همچنین خواهان ایجاد سرپناهی برای قربانیان قاچاق انسان شد.

جالب آنجاست که مردمان داکوتای شمالی در همه انتخابات سراسری و غیرسراسری امریکا و ایالت خود، کمترنی آمار را از خود به جای گذاشته اند که رقم ۱۷ درصد، میانگین حضور آن ها در انتخابات است که عده ای آن را دلیل نارضایتی و عده ای دیگر آن را بی تفاوتی مردم عنوان می کنند.

همچنین در داکوتای شمالی دیدگاه های متضادی در باره تولید نفت وجود دارد؛ قبایل سنتی مخالف سرسخت توسعه صنعت نفت در این منطقه هستند در شرایطی که مخالفت با سوختهای فسیلی در مناطق بومی نشین استندینگ راک و ترتل مونتین در بخش شمالی این ایالت (که دومی قطعنامه منع استخراج در زمینهای قبیله ای را نیز تصویب کرده است) بسیار شدید است.
جمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 714
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *