۰

سوزان رایس: هند و ژاپن دیگر تحمل پیروی از تحریم ها را نداشتند

سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا گفت کشورهای ژاپن و هند به خاطر تحریم ها علیه ایران تاوان اقتصادی پرداخت کردند.
سوزان رایس: هند و ژاپن دیگر تحمل پیروی از تحریم ها را نداشتند
به گزارش «ميزنفت» به نقل از اکونومیک تایمز، دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پس از توافق با ایران برسر برنامه هسته ای این کشور اعلام کرد کشورهایی مانند هند و ژاپن تاوان اقتصادی تحریم ها علیه جمهوری اسلامی را پرداخت کرده اند و اگر کنگره این موافقتنامه را برهم بزند آنها دیگر خود را ملزم به اجرای تحریم های آمریکا علیه ایران نمی بینند.

رایس در مصاحبه با شبکه خبری پی بی اس افزود کشورهایی مانند ژاپن و هند برای اجرای تحریم ها علیه ایران تاوان اقتصادی داده اند و دیگر خود را ملزم به چنین کاری نمی بینند.

وی تصریح کرد ایران خواهد گفت ما این موافقتنامه را امضا کردیم و آماده ایم به تعهدات خودمان عمل کنیم اما اکنون با توجه به اینکه هیچ چشم اندازی در زمینه کاهش تحریم ها وجود ندارد ، ما نیز برنامه هسته ای خودمان را بدون محدودیت دنبال خواهیم کرد. این یک وضع باخت - باخت خواهد بود. بنابراین بسیار مایه تاسف است اگر آمریکا کشوری باشد که باعث برهم خوردن این موافقتنامه بسیار خوب می شود.

اطمینان داشته باشید وقتی رئیس جمهور می گوید تلاش ها را برای تضعیف این موافقتنامه وتو خواهد کرد ، چنین کاری را انجام می دهد.

کشورهای گروه پنج به اضافه یک به رهبری آمریکا پس از ۲۰ ماه مذاکرات دشوار با ایران که اکثر آن در وین یا ژنو برگزار شد سرانجام به موافقتنامه ای تاریخی دست یافتند.

کاهش تحریم ها علیه ایران بدین معنی است که هند می تواند آزادانه از ایران نفت بخرد اما تحریم ها باعث شده است که دهلی نو طی سال مالی که در آن قرار داریم نتواند بیش از ۹ میلیون تن نفت از ایران خریداری کند.

کاخ سفید نیز امروز پیشتر با اشاره به هند استدلالی مشابه را درمورد ضرورت تصویب توافق به دست آمده با ایران در کنگره آمریکا مطرح کرده بود.

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران گفت اگر کنگره تصمیم بگیرد که این موافقتنامه را برهم بزند هیچ تضمینی وجود ندارد که دیگر کشورهای جهان تحریم ها علیه ایران را اجرا کنند.
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 7215
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *