۰

فسادنفتی به منزل رئیس جمهور کشیده شد

پلیس برزیل روز گذشته منزل «فرناندو کویور دمیو» رئیس‌جمهور سابق و سناتور فعلی این کشور را تفتیش کرد.
فسادنفتی به منزل رئیس جمهور کشیده شد
به گزارش «ميزنفت» به نقل از فارس، این عملیات در چندین نقطه کشور از جمله پایتخت برای دستیابی به مدارک در موضوع فساد شرکت نفتی «پتروبراس» انجام شد.

«رودریگو خانوت» دادستان برزیل طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدامات در جهت پیشبرد تحقیقات دادگاه عالی فدرال لازم است.

«کویور» که کمی پیش از رأی‌گیری کنگره برای عزل وی به دلیل فساد از سمت خود کناره‌گیری کرده بود، این عملیات را متهاجمانه و مستبدانه خواند و عنوان کرد که دادگاه در پی ایجاد رعب و وحشت در میان شاهدین آینده است.

تاکنون ۱۳ سناتور، ۲۲ نماینده، ۲ فرماندار، خزانه‌دار حزب کارگران و همچنین چندین نفر از مقامات سابق بخش اجرایی دولت به منظور شناسایی عاملان پرونده فساد شرکت «پتروبراس» مورد بازجویی قرار گرفتند.

بیش از یک سال است که تحقیقات در شرکت پتروبراس در راستای جنجال فساد مالی آغاز شده و تاکنون پنج تن از مدیران سابق این شرکت و حدود ۲۰ نفر از مدیران اجرایی برجسته شرکت‌های ساختمانی کشور به اتهام شرکت در فساد مالی دستگیر شده‌اند.

طی تحقیقات انجام شده پیرامون فساد مالی شرکت پتروبراس در برزیل گروهی از شرکت‌های ساختمانی و دیگر خدمات‌دهندگان به طور غیرقانونی با این شرکت نفتی قرار داد بسته و قیمت‌ها را به صورت غیرمنطقی برای سود شخصی افزایش داده و رشوه‌های میلیونی به مدیران اجرایی پتروبراس و سیاست مدارانی که در فساد همکاری داشته‌اند، پرداخت کرده‌اند.

به گزارش فارس، در ماه مارس ۲۰۱۴ بی‌نظمی‌های موجود در شرکت «پتروبراس» به لطف یکی از عملیات‌های پلیس فدرال آشکار شد و چند نفر از افراد مجرم نیز دستگیر شدند.

این رسوایی بزرگ مشکلات فراوانی را برای «پتروبراس» در جذب منابع مالی در بازارهای بین‌المللی به وجود آورد و همچنین ۵۸ درصد از ارزش خود در ماه‌های اخیر را در این بازارها از دست داد، دلیلی که باعث کاهش سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در حوزه نفت برای سال‌های آینده نیز شد.

شرکت نفتی «پتروبراس» که بیشترین قسمت آن متعلق به دولت برزیل است یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری نفتی در جهان بوده و علاوه بر آمریکای جنوبی دارای سرمایه‌گذاری در آسیا، آفریقا و خاورمیانه می‌باشد.
چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 7218
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *