۰

زمانی نیا سرانجام نظر داد. ال ان جی به خط لوله ارجحیت دارد

معاون وزیر نفت با بیان اینکه با قیمت‌های فعلی صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله مقرون به صرفه نیست، گفت: اگرچه صادرات گاز از طریق LNG به اروپا صرفه اقتصادی دارد اما ایران فاقد LNG است.
زمانی نیا سرانجام نظر داد. ال ان جی به خط لوله ارجحیت دارد
به گزارش «ميزنفت» به نقل از ایسنا،  امیرحسین زمانی‌نیا در حاشیه جلسه هیات بازرگانی ایران و آلمان درباره صادرات گاز به آلمان توسط ایران، تصریح کرد: صادرات گاز به آلمان یک برنامه بلندمدت است که باید مقرون به صرفه باشد.

وی گفت: با قیمت‌های فعلی نفت و گاز، صادرات گاز به آلمان پروژه‌ای مقرون به صرفه نیست مگر آنکه شرایط عوض شود و صادرات گاز به اروپا به صورت LNG انجام شود.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا در شرایط فعلی صادرات گاز به صورت LNG دارای صرفه اقتصادی است؟ گفت: می‌تواند به صرفه باشد اما در حال حاضر صنعت LNG نداریم.

وی در ادامه درباره اینکه مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران از مذاکره با یک شرکت بزرگ در زمینه LNG خبر داده است، اظهار کرد: ایران یک برنامه بزرگ LNG دارد که به خاطر تحریم‌ها راکد مانده است و در صورتی که تعاملات صورت بگیرد و تفاهمات انجام و قراردادها منعقد شود پروژه ایران LNG عملیاتی خواهد شد.

زمانی‌نیا به دیدار هیات آلمانی با وزیر نیرو، وزیر راه و شهرسازی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر امور خارجه، رییس کل بانک مرکزی و رییس‌جمهور کشورمان اشاره و تصریح کرد: در همه زمینه‌ها پروژه‌هایی تعریف شده است اما این سفر یک سفر سیاسی برای آماده‌سازی مقدمات انجام پروژه‌ها و قراردادها است و همان‌طور که قائم مقام صدراعظم آلمان تاکید کرد امیدوارم سفر بعدی، سفر مسئولین تجاری، اقتصادی و بانکی آلمان به کشورمان باشد.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت به حضور تعدادی از صنعتگران آلمانی در این هیات آلمانی اشاره و اظهار کرد: روسای صنعتگران بزرگ آلمان در این سفر حضور داشتند تا قرارهایی را با طرف‌های ایرانی تنظیم کنند.

زمانی‌نیا تاکید کرد:‌ در واقع این یک سفر سیاسی است تا نشان دهد جو بین‌المللی در مورد ایران تغییر کرده و ایران به جایگاهی که شایسته‌اش بوده رسیده و یا در آینده نزدیک خواهد رسید و تعاملات اقتصادی،‌تجاری و فرهنگی به حالت عادی و معمولی بر خواهد گشت.

وی با بیان اینکه وزارت نفت اکنون در موقعیت عادی و معمولی قرار گرفته است، اضافه کرد:‌ در این شرایط همه قراردادهایی که وزارت نفت منعقد می‌کند در طرح بین‌المللی رقابتی خواهد بود و ملاحظه بعدی ما توانمندسازی شرکت‌های داخلی خواهد بود.
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 7321
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *