۰

صادرات گاز به اروپا در آینده به صورت "ال ان جی" انجام می شود

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: در شرایط حاضر صادرات گاز به آلمان پروژه ای مقرون به صرفه نیست مگر آن که شرایط عوض و صادرات گاز به اروپا به صورت LNG انجام شود.
صادرات گاز به اروپا در آینده به صورت "ال ان جی" انجام می شود

به گزارش«ميزنفت»،امیر حسین زمانی نیا روز دوشنبه در حاشیه همایش همکاری های اقتصادی ایران و آلمان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: سفر هیات آلمانی نشان می دهد که ایران به جایگاه شایسته ای رسیده و تعاملات اقتصادی، تجاری و فرهنگی به حالت عادی بازمی گردد.

وی در خصوص صادرات گاز ایران به آلمان، گفت: صادرات گاز به آلمان از طریق خط لوله باید مقرون به صرفه باشد و با توجه به قیمت های فعلی، در شرایط حاضر صادرات گاز به آلمان پروژه ای مقرون به صرفه نیست مگر آنکه شرایط عوض و صادرات گاز به اروپا به صورت LNG انجام شود.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت، افزود: صادرات از طریق LNG می تواند اقتصادی باشد، اما در حال حاضر صنعت LNG در ایران مستقر نشده است.

زمانی نیا با بیان اینکه برنامه بزرگ LNG ایران به دلیل تحریم ها راکد مانده است، اظهار داشت: با عقد قرارداد و پیشرفت مذاکرات پروژه LNG ایران اجرایی می شود.

وی در خصوص برنامه وزارت نفت برای افزایش تولید و صادرات نفت، گفت: در طی سه تا چهار ماه آینده میزان تولید نفت ٥٠٠ هزار بشکه افزایش می یابد و این رقم طی یک سال آینده به یک میلیون بشکه خواهد رسید.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت درباره رفتار اوپک در قبال افزایش تولید و عرضه نفت توسط ایران، اظهار داشت: وزیر نفت ایران در آخرین اجلاس اوپک، نظر قطعی خود را شفاهی و کتبی به اعضای اوپک اعلام کرد لذا اکنون انتظار داریم که با هماهنگی اعضای اوپک در بازار برای نفت ایران جا باز شود.

زمانی نیا خاطرنشان کرد: البته همیشه مذاکرات با سایر اعضای اوپک در جریان بوده و برای ورود افزایش تولید نفت ایران نیز ادامه می یابد.

وی در خصوص وضعیت حضور شرکت های چینی، پس از لغو تحریم ها، اظهار داشت: ما اکنون در حال حاضر در موقعیتی قرار گرفته ایم که حق انتخاب داریم و در کنار شرکتهای مختلف، شرکتهای چینی هم شانس بسیار خوبی برای انعقاد این قراردادها دارند.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان اینکه شرکت های چینی با شرکت های کشورمان همکاری های طولانی داشتند و همدیگر را به خوبی درک می کنند، گفت: شرکتهای چینی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارند تا مشارکت جدی، باکیفیت و بلندمدت با ایران داشته باشند.

منبع:اکونومیست
سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۲۵
کد مطلب: 7332
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *