۰

60 روز شکنجه کودک ۹ ساله با سیگار و سیم‌داغ

فرماندار زابل گفت: تلاش گروگان‌گیران برای خروج این کودک از مرزهای شرقی به افغانستان ناکام ماند.
60 روز شکنجه کودک ۹ ساله با سیگار و سیم‌داغ

به گزارش«ميزنفت»،هوشنگ ناظری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان وبلوچستان، با بیان اینکه با شدت و جدیت تمام پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم هرچه سریع‌تر عامل یا عاملان گروگان‌گیری این کودک ۹ ساله دستگیر و به سزای عمل غیرانسانی خود برسند، افزود: مسلم است که گروگانگیران نتوانسته‌اند این کودک را از کشور خارج کنند.

وی در ادامه گفت: طبق آخرین اطلاعات دریافتی، متأسفانه وضعیت این کودک با توجه به شدت جراحات وارده، وخیم گزارش شده است.

وی افزود: شورای تأمین شهرستان زابل، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، نیروی‌انتظامی با جدیت تمام دنبال پیگیری و دستگیری عوامل این گروگان‌گیری هستند تا پس از دستگیری به سزای عمل ننگین شان برسند.

هادی ارباب مدیرداخلی بیمارستان امیرالمومنین(ع) زابل نیز درخصوص وضعیت عمومی این کودک ۹ ساله گفت: متأسفانه از نظر تیم پزشکی با توجه به شدت جراحات وارده وضعیت کودک به شدت وخیم بوده و ضریب هوشیاری وی سه است.

وی ادامه‌داد: از لحظه انتقال این کودک به بیمارستان، تمام کارهای لازم و عمل مربوطه روی این کودک انجام گرفته است.

جزئیات حادثه

به گزارش ایسنا، ٢٨ اردیبهشت امسال مهدی ٩ ساله صبح زود از خواب بیدار شد. مادرش او را برای خرید صبحانه به مغازه فرستاد. ولی پس از گذشت یک ساعت از عدم بازگشت وی، مادر سراسیمه و نگران بدنبال فرزندش به این سو و آن سو می‌دود و در نهایت با شوهرش تماس می‌گیرد تا موضوع را با او درمیان بگذارد. در حالی که همه به دنبال این پسر نوجوان می‌گشتند پس از گذشت چند ساعت پیامکی از یک خط ایرانسل، با این متن به پدر مهدی ارسال شد: «مهدی سالم و دست من است. اگر به کسی چیزی بگویید او را می‌کشم.» پدر که شوکه شده بود موضوع را به نیروی انتظامی اطلاع داد. پس از این پیامک بود که تماس‌های آدم‌ربا آغاز شد. او هر روز با پدر مهدی تماس می‌گرفت و او را تهدید می‌کرد. روز اول این تماس‌ها با یک شماره ایرانسل و روزهای بعدی با شماره‌های مختلفی به پیش‌شماره کشور افغانستان بود و مرد آدم‌ربا درخواست پول زیاد برای آزادی مهدی می‌کرد. درنهایت وقتی پدر مهدی از بازگشت فرزندش ناامید شد حاضر به پرداخت ٢٠٠‌میلیون تومان شد، اما دیگر دیر شده بود. زمانی که افرادی آماده تحویل پول به گروگان‌گیران شدند، مهدی بر اثر شکنجه‌های فراوان وضع وخیمی پیدا کرده بود. به همین دلیل گروگان‌گیران مهدی را به صورت برهنه در محله حسن‌آباد شهر زابل رها کردند و اهالی نیز با تماس با ۱۱۵ او را به بیمارستان انتقال دادند. خانواده این پسر نوجوان وقتی متوجه می‌شوند و به بیمارستان مراجعه می‌کنند، به دلیل شکنجه‌های زیاد به سختی فرزند خود را شناسایی می‌کنند. درنهایت او به دلیل جراحات وارده ناشی از خاموش کردن سیگار روی بدنش و داغ کردن با سیم و ضربه‌هایی که به سرش وارد شده است در بخش ‌آی سی یو بیمارستان امیر زابل بستری شد که از وضع بسیار نامطلوبی برخوردار است تا جایی که به گفته پدر این نوجوان پزشکان بیمارستان نیز از بازگشت او اظهار ناامیدی کرده‌اند.

منبع:ایسنا
چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 7380
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *