۰
لیبرمن:

تکیه نفتی اسرائیل به آذربایجان

آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه پیشین و رهبر حزب «اسراییل، خانه ما» رژیم صهیونیستی فاش کرد که ۶۵ درصد از نفت خام مورد نیاز این رژیم را جمهوری آذربایجان تامین می کند.
تکیه نفتی اسرائیل به آذربایجان
به گزارش «ميزنفت»،  کمیته دولتی امور دیاسپورای جمهوری آذربایجان و «انجمن دوستی اسراییل - آذربایجان» AZiZ سخنان آویگدور لیبرمن در نشست گروه دوستی پارلمانی کنست اسراییل را منتشر کردند. 

لیبرمن در این نشست، با اشاره به اهمیت موقعیت جغرافیایی جمهوری آذربایجان و امکانات اقتصادی این کشور گفت : « توسعه روابط با جمهوری آذربایجان برای اسراییل مهم است. روابط تجاری میان دوطرف در سطح بالایی قرار دارد و ضروری است که در آینده توسعه بیشتری نیز داده شود. » 

لیبرمن گفت :« یهودیها در جمهوری آذربایجان که یک کشور مسلمان و لائیک است ، در شرایط راحت زندگی می کنند و دولت این کشور نیز برای توسعه آنها شرایط فراهم کرده است.»
لیبرمن بر وجود شمار زیادی از کارشناسان یهودی برجسته در بخشهای علمی و فرهنگی جمهوری آذربایجان و فعالیت کنیسه های قدیمی و جدیدالاحداث و گشایش مدارس و مراکز فرهنگی یهودی در این جمهوری در دوره پس از استقلال تاکید کرد. 

در این نشست، اودد یوسف نماینده وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز بر انجام طرحهای مشترک فرهنگی با جمهوری آذربایجان و ضرورت تداوم سفرهای متقابل هیاتهای پارلمانی دوطرف تاکید کرد. 

لئو اسپیواک ، مدیرکل «انجمن دوستی آذربایجان - اسراییل» “Aziz” نیز با اشاره به مناقشه قره باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت :« اراضی اشغال شده آذربایجان از کل سرزمین اسراییل بزرگتر است. هر بار که تلاشهایی برای به مذاکره گذاشته شدن موضوع به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه در کنست مطرح می شود، این موضوع موجب نارضایتی بزرگی در آذربایجان می شود. باید کنست تاحد ممکن از اظهارنظر در این مورد بپرهیزد.» 



منبع: اسپوتیک
سه شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب: 7544
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *