۰
افزایش نگرانی ها به استراتژی جدید روسیه

به روس ها پالایشگاه نفروشید!

همزمان با تلاش های اروپا برای خرید سهام پالایشگاه های اروپا، کمیسیون اتحادیه اروپا به تملک بسیاری از پالایشگاه‌های اروپا توسط شرکت‌های روسی اظهار نگرانی کرد.
به روس ها پالایشگاه نفروشید!
به گزارش «ميزنفت»، چندی پیش بود که از استراتژی جدید روسیه در قبال سیاست های اروپا در قبال مسکو رونمایی شد که بر اساس آن، روسیه با خرید سهام پالایشگاه های اروپایی نبض پالایشی اروپا را به دست می گیرد و از این ابزار به عنوان افزایش سطح چانه زنی سیاسی خود استفاده می کند.

با آغاز تلاش های مسکو برای تحقق این مهم، کمیسیون اتحادیه اروپا نسبت به مالکیت شرکت‌های روس بر بسیاری از پالایشگاه‌های موجود در سطح اروپا نگران است. بر همین اساس، اتحادیه اروپا تلاش‌های خود را برای افزایش رقابت در این زمینه افزایش خواهد داد

کارشناسان بر این باورند کشور روسیه با فهم مناسب از رشد تقاضای سوخت سبک و از طرفی وضعیت فناوری و اقتصادی پالایشگاه‌­ها سیاست‌­های مالیاتی مناسبی را در نظر گرفته است.

این سیاست­ها به مثابه‌­­ یک رگولاتور، پالایشگران روس را به سمت تولید محصولات سبک سوق داده است. هرچند قضاوت زود است و باید دید که آیا پالایشگران روس برنامه‌های پالایشی خود را با تامین مالی مناسب و با همکاری دولت روسیه در موعد مقرر به پایان خواهند برد یا خیر؟ البته با توجه به شرایط موجود، احتمال اینکه روسیه بعنوان سومین کشور دارای ظرفیت پالایشی(۵٫۵ میلیون بشکه در روز) توان بهینه­‌سازی پالایشگاه‌های خود طبق برنامه های موجود را داشته باشد و به ارزش افزوده بیشتری دست یابد، زیاد می باشد و باید منتظر این بود که واکنش سیاست­گذاران اروپایی برای حمایت از صنعت پالایشی داخلی شان در سال های آینده چه خواهد بود و این کشورها چگونه با چالش مذکور برخورد خواهند کرد.
دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 796
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *