۰

آمار یک شرکت صهیونیستی از ذخایر نفت ایران

یک شرکت صهیونیستی اعلام کرد بر اساس بررسی های صورت گرفته، ایران حجمی معادل 50 میلیون بشکه نفت را در کشتی ها و نفتکش های خود در خلیج فارس ذخیره کرده است، این در حالی است که مسئولان نفتی کشور ذخیره میعانان را تائید کرده‌اند.
آمار یک شرکت صهیونیستی از ذخایر نفت ایران
به گزارش «ميزنفت» به نقل از سی ان ان، در حال حاضر یکی از بزرگ ترین معماهایی که بازار نفت با آن روبروست، حجم نفت انبار شده در آب ها توسط ایران است.

تا پیش از این برخی کارشناسان بازار انرژی از ذخیره شدن حدود 30 تا 40 میلیون بشکه نفت در آب ها توسط ایران خبر داده بودند، اما یک شرکت صهیونیستی به نام ویندوارد به تازگی مدعی شده است که با بررسی کشتی های ثابت و بدون حرکت در اطراف خلیج فارس در تمام کلاس ها، به این نتیجه رسیده است که حجم ذخیره نفت آماده صادرات ایران در حال حاضر برابر با 50 میلیون بشکه است که در شناورها ذخیره شده است.

این شرکت تأکید کرد که بر اساس این آمار، حجم انبار شده نفت ایران نسبت به سال گذشته حدود سه برابر شده است.

یکی از تحلیل‌گران حوزه انرژی در نزدک آمریکا معتقد است ایران با هدف جلوگیری از تأثیر گذاری این حجم انبار شده بر کاهش بیشتر قیمت از تأیید این موضوع سر باز می زند.

تام کلوزا، کارشناس ارشد شرکت خدمات اطلاعات قیمت نفت، معتقد است با لغو تحریم ها ایران تمام این حجم نفت را وارد بازار خواهد کرد.

نفت شناور در خلیج فارس از این جهت اهمیت دارد که این نفت استخراج و پالایش و بارگیری شده و آماده تحویل است.

این خبر در حالی است که برخی مسئولان ایرانی ضمن رد انبار کردن نفت اعلام کرده اند که این انبارها حاوی میعانات گازی بوده که در پتروشیمی کاربرد داشته و نسبت به نفت از ارزش افزوده بیشتری برخوردار هستند.

با این حال به نظر می رسد گمانه زنی ها نسبت به این مسئله در سطح بازار بین المللی نفت ادامه داشته باشد.

از سوی دیگر شرکت پلاتس پیش بینی کرده است که در حال حاضر ایران 53 میلیون بشکه نفت ذخیره کرده است که نسبت به پیش بینی قبلی این شرکت بیش از 10 میلیون بشکه افزایش داشته است.

در نگاه کارشناسان ایران به خوبی می داند که در سایه کاهش تقاضا، وجود مازاد عرضه در بازار، و همچنین کند شدن روند اقتصادی چین  بازار نفت در شرایط بسیار متزلزلی قرار دارد به گونه ای که طی روزهای گذشته با نزدیک شدن قیمت نفت به حدود 40 دلار در هر بشکه، قیمت این حامل انرژی به کمترین میزان در 6 سال گذشته رسیده است.


منبع: فارس     
 
جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 8026
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *