۰
دکل جنجالی همچنان خارج از دسترس

مجلس هم کنار رفت!

كنار كشيدن كميسيون انرژي براي تحقيق و تفحص از تأسيسات دريايي و گشودن كلاف پيچيده اين دكل، ابهامي است كه به هيچ وجه نمي‌توان توضيحي براي آن يافت. بهره برداران سياسي دكل گمشده، خود در مظان اتهام قرار گرفته‌اند و حالا سعي مي‌كنند حواس‌ها را «پرت» كنند، چپ را نشان مي‌دهند و از راست فرار مي‌كنند.
مجلس هم کنار رفت!
وحید حاجی پور/ «پر كردن» فضاي ذهني جامعه از اخبار متناقض و تحريف شده دكل جنجالي 87 ميليون دلاري با نام «دكل گمشده» طي شش هفته گذشته گويا تنها و تنها براي بهره‌برداري سياسي برخي جريان‌ها از آب گل آلودي بود كه «ماهي»‌اش تازه بود. 

همه وارد اين پرونده شدند و به اظهار نظر پرداختند؛ از «لبو فروش» معروف خيابان‌هاي تهران تا «رانندگان تاكسي» و رئيس و وكيل و... همگان به دنبال پاسخ اين پرسش بودند كه چطور ممكن است دكل آهني به راحتي ناپديد شود. پردازش غلو آميز به اين پرونده موجب شد تا سرانجام رئيس سازمان بازرسي به جاي دكل، «پول دكل» را گمشده بنامد اما باز هم جريان سياسي كه «مخاطب خاص» اين مرقومه است تا توانست ماهي گرفت. منتقدان گذشته و صاحب منصبان امروز در هر جايگاهي كه بودند خواستار حضور نهادهاي نظارتي و هيئت تحقيق و تفحص از شركت تأسيسات دريايي شدند؛ شركتي معظم كه مجموعاً 87 ميليون دلار به يكي از سرحلقه‌هاي كرسنت پرداخت كرد و دست آخر نه به دكلش رسيد و نه به پولش. 

اصرار و اصرار از همه، اصرار براي ورود ويژه مجلس به اين پرونده كه با «بسم‌الله» نمايندگان همراه شد. وزارت نفت نيز آمادگي خود را براي همكاري با مجلس اعلام كرد و همگان خود را براي پايان دادن به «معماي دكل» وارد كردند كه اخبار جديدي از اين پرونده منتشر شد. آقازاده لندن نشين، قمار باز كرسنتي و مدير ارشد وزارت نفت نقششان در اين پرونده مشخص شد. به يكباره ورق برگشت. 

آقا زاده كه سند همكاري وي با طباطبايي رو شد همه را تهديد به شكايت كرد، به ويژه وزير اسبق نفت را. طباطبايي هم در بيانيه‌اي گفت كه از تهمت زنندگان نمي‌گذرد و شكايت خود را به محافل قضايي ايران مي‌برد آن هم از پاريس. مدير ارشد نفتي در شرايط ويژه‌اي قرار گرفت و منطقه خشك و بياباني به يكباره نمناك و ابري شد. همه چيز عوض شد و شب نامه‌ها به ميان آمدند تا شايد مسير پرونده در اذهان عمومي تغيير ريل دهد. بلندگويان «وا اسفا» حالا تلاش مي‌كردند پرونده را در رسانه‌ها بايكوت كنند به هر طريقي كه مي‌شد.

در همين احوال شنيده شد كميسيون انرژي مجلس طرح تحقيق و تفحص از شركت تأسيسات دريايي و اين پرونده را كنار گذاشته است. نمايندگان گفتند كه وقت نداريم و نمي‌توانيم اين پرونده را به شكل ويژه پيگيري كنيم. اين همان پرونده‌اي است كه همين چند هفته پيش «شور فساد زدايي» و برخورد با مفسدان اقتصادي را در جامعه به پا كرد ولي به يكباره فروكش كرد، درست زماني كه اسناد جديدي از دست داشتن «خواص» در اين پرونده افشا شد. 

نادرقاضي پور پيگيرترين نماينده مجلس در اين پرونده كه از روز نخست خواستار پيگيري آن شده بود، فريادهايش براي رها نكردن ماجراي دكل جنجالي شنيده نشد و مجلس خود را كنار كشيد؛كنار كشيدني از جنس مشغله‌هاي بهارستان كه ان‌شاءالله مشغله است. 

شركت تأسيسات دريايي با مديريت جديدش، فعلاً سكوت كرده است و خبري از بركناري مدير دخيل در فساد نفتي شنيده نمي‌شود. شورها به سكون تبديل شده‌اند و تلاش‌هاي برخي جريان‌ها براي ايجاد انحراف در اين پرونده به شكل عجيبي خودنمايي مي‌كند. شايد اين وضعيت توجيهات خود را دارد كه البته حتماً دارد اما كنار كشيدن كميسيون انرژي براي تحقيق و تفحص از تأسيسات دريايي و گشودن كلاف پيچيده اين دكل، ابهامي است كه به هيچ وجه نمي‌توان توضيحي براي آن يافت. بهره برداران سياسي دكل گمشده، خود در مظان اتهام قرار گرفته‌اند و حالا سعي مي‌كنند حواس‌ها را «پرت» كنند، چپ را نشان مي‌دهند و از راست فرار مي‌كنند.

نمي‌خواهيم بد بين باشيم اما اگر از نمايندگان فردي حاضر بود به اين ابهام پاسخ دهد كه چرا يك شبه تحقيق و تفحص از ماجراي دكل 87 ميليون دلاري منتفي شد، بسي مايه خوشحالي است.
 
شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۳۵
کد مطلب: 8043
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *