۰

خسارت شدید داعش به چاه های نفت سوریه

شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی به بررسی خسارات سنگینی که به چاه های نفت شهر تدمر سوریه از سوی گروه تکفیری صهیونیستی داعش وارد شده است پرداخت.
خسارت شدید داعش به چاه های نفت سوریه
به گزارش «ميزنفت»،  داعش حملات خود را به چاه های نفتی الجزل در غرب تدمر سوریه به هدف بازپس گرفتن این منطقه از ارتش این کشور افزایش داده است. فروش نفت این منطقه در گذشته منبع مالی مهم برای داعش محسوب می شد.

چاه های نفتی الجزل در غرب تدمر مورد طمع داعش قرار گرفته و این گروهک حملات گسترده ای را به این منطقه نفتی آغاز کرده است. این چاه های نفت که بیست کیلومتر از تدمر فاصله دارد از حمایت ارتش سوریه برخوردار است. ارتش سوریه توانست چاه های نفتی این منطقه را پس از درگیری های شدید از داعش در ماه مارس گذشته بازپس گیرد.

این چاه های نفت منبع مالی مهمی برای داعش در مناطق شرقی سوریه محسوب می شد. نیروگاه حیان در تدمر نزدیک به سه میلیون متر مکعب گاز تولید و از طریق خطوط لوله گذاری ها به مناطق مختلف این کشور صادر می کند. همچنین منطقه نفتی جزل روزانه دو هزار و پانصد بشکه نفت و ده ها هزار متر مکعب گاز تولید می کند.

پس از این که داعش توانست بر این چاه های نفت سیطره پیدا کند به دلیل استخراج بد، ضربات سنگینی به چاه های نفت و در نتیجه کاهش تولیدات وارد کرد. کاهش تولیدات نفت این منطقه بر اوضاع اقتصادی و توزیع انرژی در سوریه تاثیرات منفی داشته است. 

اسد سلیمان مسئول شرکت نفتی حیان در تدمر گفت:شکی در این نیست حملات متعدد گروه های مسلح تروریست به خطوط انتقال انرژی گاز و نفت تاثیر بدی بر تولید انرژی داشته است. فروش نفت و گاز این منطقه منبع مالی مهمی برای داعش بود و به این دلیل تلاش می کند با سیطره بر چاه های نفت و گاز این منطقه، تولیدات گاز و نفت را به کشورهای همسایه به ویژه ترکیه به فروش برساند. ما در حال حاضر با بهبود اقدامات امنیتی در چاه های نفت حیان و الشاعر در تدمر مشغول به کار هستیم.

خبرنگار این شبکه افزود: جنگ در سوریه خسارت سنگینی به بخش اقتصادی این کشور به ویژه مناطق نفتی وارد کرده است ولی تلاش سوری ها برای بهبود اوضاع اقتصادی به ویژه افزایش تولیدات نفت و گاز سوریه که تامین کننده نیاز اساسی مردم این کشور است، ادامه دارد.
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 8094
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *