۰
درخواست حزب حاکم از مردم

احتمال جنگ نفتی در نیجزیه

حزب حاکم نیجریه موسوم به «کنگره ترقی خواه» یکشنبه غارت « تعجب برانگیز» منابع عمومی را محکوم کرد و از افکار عمومی این کشور خواست از تلاش های محمد بوهاری رئیس جمهوری برای بازستاندن این منابع حمایت کنند.
احتمال جنگ نفتی در نیجزیه
به گزارش «ميزنفت» به نقل از خبرگزاری فراسنه، حزب پیروز در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در بیانیه ای « غارت گسترده منابع ملی به دست نمایندگان حکومت را دلسرده کننده و تعجب برانگیز » خواند و اعلام کرد «فقط بازپس گیری کامل منابع مالی راه حلی قابل قبول برای مقامات نیجریه ای است .»

محمد بوهاری رئیس جمهوری نیجریه که 29  مه مراسم تحلیف به جا آورد متعهد شده است با « شیطان فساد » مقابله کند و مسببان آن را به دادگاه بکشاند.

به این ترتیب او هیئت مدیره شرکت ملی نفت نیجریه را که گفته می شود فساد به طور گسترده ای در آن ریشه دوانده است ، برکنار کرد.

حزب حاکم نیجریه در بیانیه خود اعلام کرد :« غارتی که رخ داده به سطوحی خارج از قوه درک رسیده است .»

این حزب خواستار آن شد میلیاردها دلار سرقت شده از بخش نفتی و نیز دیگر بخش های کشور بازگردانده شود.

حزب حاکم نیجریه علاوه بر این از مردم این کشور خواست تا از دولت بوهاری حمایت کنند تا مجرمان به دادگاه کشانده شوند و تدابیری برای جلوگیری این سرقت ها در آینده اتخاذ شود.

حزب حاکم نیجریه از جمله این رسوایی های مالی به اختلاس 6 میلیارد دلاری شماری از وزیران سابق از درآمدهای نفتی و همچنین ناپدید شدن 13 میلیارد دلار از درآمدهای صادرات گاز مایع شده اشاره می کند.
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۷
کد مطلب: 8108
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *