۰
۲
رسانه های آذربایجان:

ایران در اندیشه غصب نفت

رسانه های باکو از مذاکرات ایران و جمهوری آذربایجان برای انجام عملیات اکتشافی مشترک در یک حوزه نفتی بزرگ در دریای خزر خبر دادند.
ایران در اندیشه غصب نفت
به گزارش «ميزنفت»،  رسانه های جمهوری آذربایجان به نقل از مصاحبه اختصاصی خبرگزاری ترند با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری های اطلاعات جمهوری اسلامی ایران خبر دادند باکو و تهران در حال مذاکره درباره اکتشاف مشترک در یک حوزه نفتی دریای خزر هستند که نام آن حوزه نفتی اعلام نشده است.

به نوشته ترند ، محمود واعظی گفته است : «گفتگوها ادامه دارد. حوزه نفتی که به طور مشترک در آن اکتشاف خواهیم کرد، مشخص است. این ، یک حوزه بسیار بزرگ است. اما، نام این حوزه بعد از اتمام مذاکرات اعلام خواهد شد.»

گفتنی است اقدام غیر قانونی شرکت نفتی بریتیش پترولیوم انگلیس در سال 2001 برای عملیات اکتشاف نفت در حوزه نفتی البرز که در بخش ایرانی دریای خزر قرار دارد، با اعتراض ایران مواجه شده و نیروی دریایی ایران از آن ممانعت کرده بود.

در همین حال، شبکه تلویزیونی آ.ان.اس. جمهوری آذربایجان ، جمهوری اسلامی ایران را متهم کرد که تحت پوشش عملیات اکتشافی مشترک، سعی دارد این حوزه نفتی را که ایران آن را البرز و جمهوری آذربایجان آن را «ارس- آلو- شرق» می نامد، به چنگ آورد.
دوشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۸
کد مطلب: 8350
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چه رویی دارند بخدا
تکبیری
Iran, Islamic Republic of
فقط مونده این ها برای ما شاخ بشن