۰

توتال با زغال سنگ خداحافظی می کند

شرکت فرانسوی توتال اعلام کرد تا پایان سال 2016 دیگر هیچ فعالیتی در زمینه سوخت فسیلی زغال سنگ نخواهد داشت.
توتال با زغال سنگ خداحافظی می کند
به گزارش «ميزنفت» به نقل از خبرگزاری فرانسه، توتال در گزارش خود تصریح کرد کار انتقال حقوق مربوط به آخرین معادل زغال سنگ خود را در آفریقای جنوبی نهایی کرده است و قصد دارد فعالیت های مربوط به بازاریابی تجاری زغال سنگ را تا پیش از پایان سال دو هزار و شانزده به طور کامل متوقف کند.

در گزارش توتال آمده است: " ما قصد داریم تا پایان سال دو هزار و شانزده به طور کلی از تجارت کربن خارج شویم. "

شرکت توتال در گزارش خود تائید کرد که پاتریک پویانه، مدیر کل این شرکت، اوایل ژوئن گذشته در زمینه توقف استفاده از زغال سنگ تعهد داده است. در آن زمان شش شرکت نفتی و گازی بزرگ از جمله شرکت معروف توتال خواستار آن شدند که قیمتی برای کربن وضع شود که بتوان با اجرای آن در بازار انرژی گاز را نسبت به زغال سنگ رقابتی‌تر کرد و به این ترتیب در کاهش انتشار گازهای آلاینده گلخانه ای گامی جدی برداشت.

اول ژوئن گذشته مدیر عامل توتال اعلام کرده بود که این شرکت برای آینده فعالیت های خود در رابطه با زغال سنگ تصمیم گیری می کند.

مدیر عامل توتال در بیانیه جدید این شرکت تاکید کرد ما نمی توانیم از یک طرف ادعا کنیم که می خواهیم راه حلهای مناسب برای چالش تغییرات آب و هوایی ارائه کنیم و از طرف دیگر برای کسب منفعت در زمینه بازاریابی زغال سنگ و انرژیهای فسیلی که اصلی ترین منبع تولید گازهای گلخانه ای هستند، تلاش کنیم.
سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 8386
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *