۰

نفت، محاسبات اعراب را به هم ریخت

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد:کاهش بهای نفت مشکلات زیادی برای کشورهای عربی صادر کننده نفت بوجود خواهد آورد.
نفت، محاسبات اعراب را به هم ریخت
به گزارش «ميزنفت»، محاسبات سران شماری از کشورهای عربی صادر کننده نفت در نیمه دوم سال جاری درباره بهای نفت محقق نشده است. این کشورها امیدوار بودند در نیمه دوم سالجاری میلادی بهای نفت افزایش یابد. کاهش شدید روزهای گذشته بهای نفت باعث غافلگیری شماری از اقتصاددانان و کشورهای عربی شده است که اقتصادشان به صورت اساسی به نفت وابسته است.

زینب منعم گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: کاهش بی سابقه بهای نفت، محاسبات برخی از کشورهای عربی صادرکننده نفت را برهم زده است. این کشورها امیدوار بودند بهای نفت در چهار ماه پایانی سال بهبود یابد. برخی از سازمان های تحقیقاتی پیش بینی کردند بهای نفت در سالجاری مابین 47 دلار باشد.

سازمان صادر کننده کشورهای نفت، اوپک در گزارش ماهانه خود اعلام کرد میانگین نرخ بهای نفت برای هر بشکه در کشورهای عربی در ابتدای ماه ژانویه گذشته 60 دلار بود که به 54  دلار در ماه ژوئن کاهش یافت.

میانگین بهای نفت در روزهای گذشته به چهل دلار در هر بشکه رسید و پیش بینی می شود به دلیل شرایط اقتصادی نامناسب در جهان و کاهش رشد اقتصادی چین بهای نفت به پایین تر از 40 دلار برسد. کاهش بهای نفت در بازارهای بین المللی برخی از کشورهای نفتی عربی را با شماری از چالش ها روبرو خواهد کرد.

یکی از مقامات امارات عربی متحده پیش بینی کرد بهای نفت تا پایان سالجاری میلادی به 35  دلار برسد. بهای نفت در تابستان سال 2014 به 100 دلار رسیده بود. شکی در این نیست این وضع باعث می شود کشورهای عربی در سالهای آینده با وضع بحرانی ناشی از کاهش بهای نفت روبرو شوند و در این زمینه مجبور به تغییر سیاست های اقتصادی خود خواهند شد.
جمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 8454
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *