۰

داعش باز هم در نفت خبرساز شد

یک مقام نظامی عراقی در استان صلاح الدین اعلام کرد: گروهک تروریستی داعش، سه حلقه چاه نفت را در میدان نفتی علاس در ارتفاعات حمرین واقع در شرق تکریت به آتش کشید.
داعش باز هم در نفت خبرساز شد
به گزارش «ميزنفت» به نقل از  پایگاه خبری رأی الیوم، این منبع عراقی که خواست نامش فاش نشود گفت: با آتش گرفتن این چاه های نفت، دود غلیظی منطقه را فرا گرفت و این دود تا کیلومترها و حتی تا جنوب سامرا قابل مشاهده است.

میدان نفتی علاس در مرکز ارتفاعات حمرین قرار دارد و در حال حاضر از این چاه ها نفت استخراج نمی شود.

در ماه مارس گذشته (اسفند /فروردین) نیروهای نظامی عراق بخش هایی از این منطقه را تحت کنترل خود درآوردند اما بخش هایی از این چاه ها همچنان تحت اشغال داعشی ها باقی ماند.

نیروهای عراقی همچنین کنترل کامل میدان نفتی عجبل واقع در 35کیلومتر شمال شهرک العلم را در دست دارند. این میدان نفتی روزانه 35هزار بشکه نفت تولید می کند.

ذخایر نفتی این دو میدان نفتی حدود سه میلیارد بشکه تخمین زده شده است.

پیش از این سازمان اطلاعات آلمان، آتش زدن چاه های نفت توسط عناصر داعش را نشان دهنده ناتوانی آن ها از بازپس گیری سریعِ این مناطق ارزیابی کرده بود.

در زمان حاضر، هیچ کس آمار دقیقی از امکانات مالی داعش در اختیار ندارد، زیرا این سازمان تروریستی، علاوه بر عایداتی که از فروش نفت عراق و سوریه به دست آورده، مبالغ هنگفتی از فروش آثار تاریخی این دو کشور، باج گیری از خانواده های گروگان ها، مالیات بر درآمد بازرگانان و همچنین سرقت بانک های شهرهایی که بر آن ها تسلط یافته، اندوخته است.

 
يکشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب: 8531
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *