منبع روسی: جنگنده، هواپیما و ناوچه در فهرست خرید و ساخت مشترک ایران و روسیه است

8 شهريور 1394 ساعت 21:59

یک منبع خبری روسی با اعلام اینکه در جریان برگزاری نمایشگاه هوا فضای «ماکس 2015» میان تهران و مسکو مذاکراتی برای همکاری های فنی و دفاعی، خرید هواپیما و جنگنده صورت گرفته است.


 به گزارش«ميزنفت»، خبرگزاری «اسپوتنیک» در آخرین روز کار نمایشگاه ماکس 2015 به نقل از منبعی که نامش را ذکر نکرد، گزارش داد: ایران نه فقط به خرید هواپیماهای نظامی و تجهیزات نیروی دریایی بلکه به تولید این نوع سامانه ها علاقه مند است.
منبع نظامی - دیپلماتیک روسی افزوده است: ایران در زمان حاضر مذاکرات در مورد خرید چند جنگنده سوخو30، جت پیشرفته آموزشی یاک-130 و همچنین کشتی های سطحی کلاس ناوچه و زیردریایی ها را انجام می دهد.
به گفته این منبع، ایران در زمینه همکاری های نظامی و فنی با روسیه می خواهد فقط خریدار نباشد بلکه به توسعه مشترک و تولید مجاز این تجهیزات در خاک خود علاقه دارد.
نمایشگاه ماکس 2015 که امروز (یکشنبه) در مسکو به کار خود پایان داد، دربرگیرنده نمایش دستاوردهای نظامی و غیرنظامی هوایی، دریایی و زمینی، سامانه ها موشکی و هوا فضا بود که صدها شرکت از 40 کشور مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران در آن حضور داشتند.
هیات بلندپایه علمی و فناوری به ریاست «سورنا ستاری» معاون رییس جمهوری در این حوزه، هیات تخصصی وزارت دفاع و هلال احمر از این نمایشگاه دیدن کردند.





منبع:ایرنا


کد مطلب: 8540

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/8540/منبع-روسی-جنگنده-هواپیما-ناوچه-فهرست-خرید-ساخت-مشترک-ایران-روسیه

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir