۰
آشنایی با بزرگترین پالایشگاه کانادا

پالایشگاهی خانوادگی با نیم قرن قدمت

شاید جک ایروینگ و آرتور ایروینگ در آن زمان تصور نمی کردند پالایشگاه سنت جان بعدها به پالایشگاه ایروینگ و بزرگترین پالایشگاه کشور کانادا تبدیل شود که با ظرفیت روزانه 300 هزار بشکه نفت خام یکه تاز در بازار نفت انرژی شمال آمریکا شود.
پالایشگاهی خانوادگی با نیم قرن قدمت
به گزارش «ميزنفت» بزرگترین پالایشگاه نفتی در کانادا با نام پالایشگاه نفت ایروینگ در ایالت نیو برانزویک این کشور قرار دارد.



این پالایشگاه متعلق به خانواده ایروینگ است. دو برادر با نام جک ایروینگ و آرتور ایروینگ در سال 1924 در نیوبرانزویک کار خود را با گاراژ کوچکی برای سرویس خودروهای سواری در آن سال و فروش سوخت این خودروها آغاز کردند. گاراژ بسیار کوچکی در شرق کانادا و در همسایگی سواحل دریای آتلانتیک. گسترش فعالیت های این دو برادر به تدریج فعالیت و تجارت ایروینگ‌ها را آنچنان گسترش داد که در دهه 40 میلادی شرکتی خانوادگی تاسیس کرده و به صورت حرفه ای در زمینه خرید فروش سوخت متمرکز شدند. توسعه این شرکت در سالهای بعد حوزه فعالیت این دو برادر و شرکت خانوادگی آنها را به حوزه حمل و نقل نیز کشاند و این دو برادر به تدریج صاحب یکی از بزرگترین ناوگان حمل و نقل زمینی مواد سوختی در کانادا و شمال آمریکا شدند.




نقطه عطف فعالیت برادران ایروینگ اما در سال 1960 و همکاری با استاندارد نفت کالیفرنیا برای تاسیس بزرگترین پالایشگاه کانادا در زمینی به مساحت 780 هکتار بود.



شاید جک ایروینگ و آرتور ایروینگ در آن زمان تصور نمی کردند پالایشگاه سنت جان بعدها به پالایشگاه ایروینگ و بزرگرتین پالایشگاه کشور کانادا تبدیل شود که با ظرفیت روزانه 300 هزار بشکه نفت خام یکه تاز در بازار نفت انرژی شمال آمریکا شود.



پالایشگاه ایروینگ جز 10 پالایشگاه بزرگ کانادا و آمریکا است و در چند سال اخیر به دلیل سرمایه گذاری‌های گسترده در نفت شیل و خرید این نوع نفت از شرکت های آمریکایی بسیار مطرح شده است. اگرچه بنا به گفته مدیران این شرکت بخش اعظم نفت خام این پالایشگاه همچنان از نفت تولیدی عربستان تامین می شود.



پالایشگاه ایروینگ نه تنها بزرگترین پالایشگاه نفت کانادا است که به عنوان پالایشگاه سبز در کشور کانادا و ایلات متحده آمریکا شناخته می شود.



این پالایشگاه به عنوان نخستین تولید کننده بنزین با اکتان بالا و بدون استفاده از مواد افزودنی و سرب در آمریکای شمالی شناخته می شود.



 یکی دیگر از ویژگی های این پالایشگاه ایجاد نخستین ترمینال بزرگ برای پهلوگیری کستی های پهناور در آب های عمیق نیمکره غربی است. ترمینالی که به کاناپورت ( CANAPORT) معروف است و در سال 1970 از سوی این شرکت احداث شد.



تا قبل از احداث این ترمینال نفت مورد نیاز پالایشگاه ایروینگ از طریق ترمینال بسیار کوچکی واقع در خلیج کورتنی به مخازن پالایشگاه ارسال می شد. در سال 2011 نیز شرکت ایروینگ نفت ترمینال راه آهن خود را برای دریافت نفت خام با همکای راه آهن نیوبرانزویک احداث کرد.



از جمله شرکای مهم شرکت نفتی ایروینگ شرکت بزرگ نفتی بریتیش پترولیوم است که در سال 2010 پروژه  8 میلیارد دلاری را با نام مرغابی شمالی برای تاسیس پالایشگاه دومی در جنوب سنت جان آغاز کرد که بعدها به دلایل هزینه های بالای این پروژه و عدم صرفه اقتصادی در مرحله مطالعاتی متوقف شد.



این پالایشگاه 54 ساله تا به امروز چند بار به روز رسانی شده است که بزرگترین آن در سال 2000 با هزینه ای در حدود 1.5 میلیارد دلار انجام شده است.

 
 
 
 
سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۳
کد مطلب: 8561
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *