۰

آماری عجیب از سرقت نفت در نیجریه

شرکت ملی نفت نیجریه روز سه شنبه اعلام کرد از هواپیماهای بدون سرنشین برای نظارت بر نفتکش ها در آب های سرزمینی و مبارزه با سرقت نفت استفاده می کند.
آماری عجیب از سرقت نفت در نیجریه
به گزارش «ميزنفت» به نقل از خبرگزاری فرانسه، ایبه کاشیکوو مدیر عامل شرکت ملی نفت نیجریه در بیانیه ای اعلام کرد « ما اقدامات هماهنگی را شروع می کنیم که به ویژه اعزام هواپیماهای بدون سرنشین را برای کنترل رفت و آمد نفتکش ها در آب های سرزمینی نیجریه شامل می شود .»
وی گفت: « ما تلاش می کنیم نیروی دریایی را در زمینه تجهیزات گشت زنی در دریا مجهز کنیم .»

بر اساس این بیانیه هدف این تدابیر پایان دادن به سرقت نفت خام و محصولات نفتی در هشت ماه آینده است.
شرکت ملی نفت نیجریه همچنین تدابیری را برای ترغیب گروه های محلی به محافظت از خطوط لوله نفت و گاز اتخاذ می کند که اغلب هدف خرابکاری سارقان قرار می گیرد.

مدیر عامل این شرکت تاکید کرد:‌ « بهترین امنیت برای خطوله لوله از طریق گروه های محلی امکان پذیر است. ما تلاش می کنیم به آنها به اندازه کافی انگیزه دهیم تا این خطوط لوله را متعلق به خود بدانند .»

وی اعلام کرد در صورتی که سرقت نفت تحت کنترل در نیاید احتمال دارد بهره برداری از چهار پالایشگاه غیر ممکن شود.

ایبه کاشیکوو گفت: « اغلب خطوط لوله ما هدف دستبرد قرار می گیرد. از ژوئن 2014 تا ژوئن 2015 بین 3500 تا 4000 دستبرد به خطوط لوله در سراسر کشور صورت گرفته است .»

به گفته وی، در سه سال اخیر 350 نفر شامل کارمندان شرکت ملی نفت، مامور پلیس و اعضای گروه های محلی در چارچوب فعالیت های مرتبط با سرقت نفت کشته شده اند.

فروش نفت 90 درصد صادرات نیجریه را تشکیل می دهد.
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۰
کد مطلب: 8625
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *